Wednesday, August 21, 2013

Finally some summer heat!

Oj oj oj vad dåligt det går med bloggen! Vill ju inte sitta inomhus då vädret äntligen är mitt favorit Minnesota väder! Termometern nuddar 100 F och den svaga bris som då och då drar förbi känns som en hårtork i ansiktet. Gotta loove the heat! Precis som jag mindes somrarna i MN.

Annors då? Shopping, förstås. Semester med Amy och barnen till USAs största vattenpark Wisconsin Dells. Roadtrip, BBQs, middagar, poolen, vänner, back to college-fester och shopping igen.

Ska ladda upp lite bilder och förhoppningsvis ge mig lite tid att blogga snart!

Wednesday, August 7, 2013

Valley Fair and Dinosaurs Alive

Amy tog måndagen efter att jag landat ledigt från jobbet, så att vi kunde spendera hela dagen tillsammans. Vi åkte till Valley Fair, en stor nöjespark. De hade också en otroligt cool dinosauriepark med rörliga dinosaurier i typ äkta storlek!

Haha, bara måste.

Valley Fair!

Snoopy! Han(?) som hittade på Snobben är från Minnesota!

James är superduktig på detta spel!

Mykenna var livrädd först!

Please don't eat me. Kul att gå förbi dom här utan att först veta att dom har både rörelser och ljud!

Dags att vända om?

Too late..

Två trötta barn!

När vi kom hem lagade Amy en supergod sallad som vi åt ute på terassen.

Sedan var det mys resten av kvällen ute på terassens nya solbädd!

First weekend back

Flög via Reykjavik till Minneapolis med Icelandair, vilket var superskönt! Bara en mellanlandning, och flyget mellan Island och Minnesota tog bara lite på 6 timmar! Tiden gick fort, även om min iPod hade tömts på allt sitt innehåll just innan jag måste rusa till flygfältet (Missade bussen pga det!), eftersom Icelandairs entertainment ombord var så bra! Kollade på lite TV shows, filmer och lyssnade på musik. De hade såklart Sigur Rós' alla låtar vilket var kul.
Jag var först ut ur planet eftersom flygvärdinnorna hade bett mig byta plats till en exit, och först igenom customs som för övrigt tog typ bara 5 minuter! Hade varit så nervös innan! (Skyller på Emelie!) Sedan var det bara att vänta på kappsäckarna och springa ut till min hostfamilj som väntade! Vilket härligt återseende, barnen hade gjort två enorma välkommen hem-plakat åt mig och både mina hostföräldrars och mina ögon tårades.

Kan se mina kappsäckar! :)

Direkt från flygfältet åkte Ben, barnen och jag till Washington Square, där vi brukade äta frukost på söndagarna och middag  några gånger i veckan. Hade min favorit Black Bean Quesedillas och lemonade!

På söndagen hade vi först pancakes till frukost, yay! Sedan åkte vi genast till Target, haha! Så fick köpt allt nödvändigt och mindre nödvändigt. Efter det bar det av till Bens föräldrar på middag, dit också Bens båda bröder kom! Kul att se alla! De hade köpt blommor och en Welcome-ballong! Så snällt. Maten var jättegod som vanligt, och till efterrätt grillade vi s'mores!

Welcome Jennica :)

Mykenna har hjälpt till att plantera blommor!

S'mores!

Kladdigt men gott! Och sött.

Home is where your shoes are

Gissa om det var kul att komma tillbaka till huset där jag spenderat 13 av de bästa månaderna ever! Amy hade köpt min favoritserie Sea Island Cotton från Bath and Bodyworks, samma som jag fick när jag första gången kom hit! Den doften påminner mig såå om min första sommar i Minnesota! Älskar mitt badrum och mitt sovrum, fastän dom nu inte är lika tomma som på bilderna jag tog för två veckor sedan ;)

Tuesday, August 6, 2013

A weekend in Uptown and Downtown

Förra veckoslutet stannade jag i utkanten av Downtown hela veckoslutet hos Brett i hans nya enorma hus. På fredag firade vi Dustins födelsedag i Uptown med restaurang först och sedan Uptowns alla barer och rooftops! Och jag är 21 finally!

Födelsedagsmiddag!

Happy Birthday Dustin!

Brett och jag i Uptown.

På lördagen fixade Brett frukost! Smoothies, scrambled eggs och toast med jelly och peanutbutter.

Sedan åkte jag ner till Downtown Minneapolis för att hänga med Emelie och hennes kompisar som var på besök från Sverige. Myste först i hennes lägenhet med Dunn Bros och film, innan det bar tillbaka till Uptown för lite shopping!

På kvällen ordnade Brett en Välkommen Hem-fest för mig! BBQ och Beer pong såklart! ;)

När de flesta stuckit hem och vi bara var fyra stycken kvar satt vi ute vid bonfiren, drack vin och lyssnade på vår gamla Spotify lista. Så mysigt!

Brett! :D

På torsdag åkte jag för att träffa Brett! Som jag saknat honom! :) Han kom hem från Alaska några dagar efter att jag landat i Minnepolis, där han fångat enorma mängder lax. Så vi (han) grillade lax som vi åt på takterassen. Sedan klättrade vi upp på taket och såg Downtown i solnedgången och målade en vacker liten bild på taket, haha. Innan jag körde tillbaka hemåt låg vi uppe på taket och kollade på stjärnor och satelliter och alla flygplan som flög rakt ovanför våra huvuden för att landa bara någon kilometer bort.

Shopping Tuesday and hail!

Jag är tillbaka i gamla rutiner. Tisdagar här i USA har alltid varit shoppingdagar för mig, eftersom jag brukade vara ledig då. Varför bryta en så trevlig vana? Det enda som fattades var CC!
Umgicks lite med barnen på morgonen innan jag körde dem upp till deras morföräldrar. Sedan kom jag hem och hade en skön förmiddag med lite skype, manikyr, Say yes to the dress, country såklart och en massa Starburst och Edy's!!!

När min mysdag var avklarad åkte jag ner till Rosedale Mall (igen). Vädret var supersoligt och hett, så det var skönt att komma in på köpcentret. Spenderade många timmar och många dollar, men gud så jag hade saknat det! På kvällen ringde Amy och sa att det har utlysts stormvarning och att jag måste komma hem eller få bilen under tak någonstans så fort som möjligt pga kommande hagel! Sprang till bilen i det värsta ösregnet jag nånsin sett. Enorma, varma vattendroppar bara öste ner, och gjorde mig så blöt att jag bokstavligen fick vrida vattnet ur både hår och kläder efter de få sekunder det tog att kasta mig in i bilen. Hoppades hela vägen hem att jag skulle hinna fram innan haglet skulle börja och slå sönder rutorna på bilen. Det gjorde jag, och fick en fantastisk blixtshow på köpet. Just nu är det tornado varning, men imorgon ska det vara fint igen!

Ska uppdatera också vad jag har sysslat med hittills under mina två veckor här i Minnesota, men inte just nu! :)