Wednesday, August 7, 2013

First weekend back

Flög via Reykjavik till Minneapolis med Icelandair, vilket var superskönt! Bara en mellanlandning, och flyget mellan Island och Minnesota tog bara lite på 6 timmar! Tiden gick fort, även om min iPod hade tömts på allt sitt innehåll just innan jag måste rusa till flygfältet (Missade bussen pga det!), eftersom Icelandairs entertainment ombord var så bra! Kollade på lite TV shows, filmer och lyssnade på musik. De hade såklart Sigur Rós' alla låtar vilket var kul.
Jag var först ut ur planet eftersom flygvärdinnorna hade bett mig byta plats till en exit, och först igenom customs som för övrigt tog typ bara 5 minuter! Hade varit så nervös innan! (Skyller på Emelie!) Sedan var det bara att vänta på kappsäckarna och springa ut till min hostfamilj som väntade! Vilket härligt återseende, barnen hade gjort två enorma välkommen hem-plakat åt mig och både mina hostföräldrars och mina ögon tårades.
 
 Kan se mina kappsäckar! :)
 
 Direkt från flygfältet åkte Ben, barnen och jag till Washington Square, där vi brukade äta frukost på söndagarna och middag  några gånger i veckan. Hade min favorit Black Bean Quesedillas och lemonade! 
 
 
På söndagen hade vi först pancakes till frukost, yay! Sedan åkte vi genast till Target, haha! Så fick köpt allt nödvändigt och mindre nödvändigt. Efter det bar det av till Bens föräldrar på middag, dit också Bens båda bröder kom! Kul att se alla! De hade köpt blommor och en Welcome-ballong! Så snällt. Maten var jättegod som vanligt, och till efterrätt grillade vi s'mores!
 
Welcome Jennica :)
 
 Mykenna har hjälpt till att plantera blommor!
 
 S'mores!
 
 Kladdigt men gott! Och sött.

No comments:

Post a Comment