Tuesday, August 6, 2013

Shopping Tuesday and hail!

Jag är tillbaka i gamla rutiner. Tisdagar här i USA har alltid varit shoppingdagar för mig, eftersom jag brukade vara ledig då. Varför bryta en så trevlig vana? Det enda som fattades var CC!
Umgicks lite med barnen på morgonen innan jag körde dem upp till deras morföräldrar. Sedan kom jag hem och hade en skön förmiddag med lite skype, manikyr, Say yes to the dress, country såklart och en massa Starburst och Edy's!!!

När min mysdag var avklarad åkte jag ner till Rosedale Mall (igen). Vädret var supersoligt och hett, så det var skönt att komma in på köpcentret. Spenderade många timmar och många dollar, men gud så jag hade saknat det! På kvällen ringde Amy och sa att det har utlysts stormvarning och att jag måste komma hem eller få bilen under tak någonstans så fort som möjligt pga kommande hagel! Sprang till bilen i det värsta ösregnet jag nånsin sett. Enorma, varma vattendroppar bara öste ner, och gjorde mig så blöt att jag bokstavligen fick vrida vattnet ur både hår och kläder efter de få sekunder det tog att kasta mig in i bilen. Hoppades hela vägen hem att jag skulle hinna fram innan haglet skulle börja och slå sönder rutorna på bilen. Det gjorde jag, och fick en fantastisk blixtshow på köpet. Just nu är det tornado varning, men imorgon ska det vara fint igen!


Ska uppdatera också vad jag har sysslat med hittills under mina två veckor här i Minnesota, men inte just nu! :)

1 comment:

  1. ÄLLSKARR din blogg! Älskar dina mystiska shoppingkassar, dina äventyr, dina vinkvällar ja ALLT! :) Vad har du köpt??? ;)

    ReplyDelete