Friday, August 17, 2012

Last night in the US

Här sitter jag nu, mitt i natten med tomt på tårar. Har sagt hejdå åt en massa människor idag, och Ida, CC, Ryan och Kate kom över och spenderade kvällen med mig tillsammans med min familj. Hade lagat en goodbye-video åt min hostfamilj, både Amy och Ben grät när jag visade den, Kate grät redan när hon dök upp bakom min dörr som en överraskning, CC och Ida och jag grät när de skulle åka, fast dem ser jag ju snart back in Europe! Hemskast var nog Ryan. Vet inte hur länge vi stod där medan tårarna bara flödade, under den klara stjärnhimlen utan att kunna säga hejdå. Nu är i alla fall tårarna slut och jag sitter här och känner mig tom. Vi ska starta mot flygfältet om 4 timmar, vet inte om jag kan sova eller om jag kommer ligga vaken min sista natt i Amerika. Vet inte om jag vill sova, vill bara sitta här och stirra på de bekanta väggarna, möblerna, sakerna och ta in varenda detalj en sista gång. Kanske slumrar jag till och vaknar till att behöva kliva över tröskeln på mitt amerikanska hem en sista gång.

2 comments:

  1. Men du har ju Miffuli och far och alla andra här när du kommer hem ...

    ReplyDelete
  2. ojnej jennica, jag blir riktigt ledsen för din skull då jag läser dethär :/ hoppas vi kan förgylla dina dagar här hemma i finland lika bra som de har gjort nu under det senaste året. Många kramar <33

    ReplyDelete