Thursday, November 24, 2011

Happy Thanksgiving!

Idag är det Thanksgiving!
(torsdagen 24. november)



Började morgonen med en mimosa i handen och sedan satte vi oss ner vid frukostbordet med american pancakes och sirap, hashbrowns, bacon och ägg. Efter frukosten slog vi oss ner i vardagsrummet och såg på amerikansk fotboll, medan vi bläddrade igenom alla hundra reklamtidningar för Black Friday.

På eftermiddagen gav vi oss iväg till Amys föräldrar för den stora Thanksgiving familjemiddagen. Vi var totalt kring 25 personer och vi hade jätteroligt! Hade träffat de flesta innan, men två killar och en tjej i min ålder träffade jag första gången nu, eftersom de studerar på college så långt härifrån att de bara kommer hem för holidays, vilket ju är lite synd.

Maten bestod huvudsakligen av kalkon förstås. Har faktiskt ett fotot på mig och kalkonen, men har inte det här just nu. Kommer senare jag lovar. Det fanns också mashed potatoes, sweetpotatoes med marshmallows, green been casserole (som var riktigt god), cranberryröra och turkeystuffing. Till efterrätt hade vi pecanpie, pumkinpie och äppelpaj. Måste ju smaka på både pekanpajen och pumpapajen eftersom jag inte ätit det tidigare. Oj vad mätt man blev. Saknade inte precis kalkonen där.

Så var min första (och sista. I alla fall på länge) Thanksgiving över. Kan säga att det hela handlar om mat och amerikansk fotboll. I ett nötskal. Men det var roligt! Känns alltid kul att göra nåt jag bara sett på film innan.

No comments:

Post a Comment