Friday, November 25, 2011

Black Friday

Igår natt vid midnatt började det som kallas Black Friday. Black Friday börjar alltid natten efter Thanksgiving. Det är förmodligen USAs största reashoppingdag. Vissa affärer öppnar vid midnatt, andra till och med tidigare, och andra kring 4 tiden på morgonen.
Elektronik är en stor grej att handla på Black Friday. Människor har tältat utanför Best Buy i två dagar innan Black Friday för att komma in först. Galet. Köerna går runt hela byggnader redan innan butikerna öppnat.



Några tjejer åkte till Mall of America vid midnatt, men jag stannade hemma och sov istället. Dels för att jag skulle upp och jobba vid 7, och dels för att vi åker till Florida (!) på lördagsnatten, så jag behövde verkligen den här natten för sömn.
Men aldrig att jag skulle missa en upplevelse som Black Friday, så jag drog med mej barnen till mallet istället på förmiddagen idag, haha. Köpte en klänning, en långärmad spetstopp och en volangtopp. Och då shoppade jag egentligen inte. Åkte faktiskt in för att returnera två plagg. Och med två barn är det inte så enkelt att trängas på den största rean i USA kan jag säga!

Köpte såklart också en kamera. Vad är Black Friday utan elektronikinköp? Köade dock inte två dagar för den, inte ens en timme. Satt vid köksbordet och åt frukost i all sköns ro medan min hostdad köade. Och trängdes. Och armbågades. Tack för det.

No comments:

Post a Comment