Tuesday, November 15, 2011

Minnesota Wild and me

Dagen efter att pappa anlänt till The Twincities gick vi på en Wild hockeymatch med mina hostföräldrar. Vi satt på tredje raden bakom målet och det var helt otroligt kul! Minnesota Wild vann med 5-0 (eller var det 5-1...?) Det var en spännande match och de sparade inte på knytnävarna heller.

Dagen efter gick vi tillbaka till arenan på deras hockeyträning och pappa intervjuade Niklas Bäckström som är Wilds ena målvakt. Artikeln är klar och finns på s 32-33 i förra veckans torsdags-HBL (10.11.2011). Jag pratade också med Bäckström innan han gick ner till intervjun med pappa i omklädningsrummet. Han var jätte trevlig och frågade en massa, och det var kul att tala finlandssvenska så här långt hemifrån.

Ni kan ju gissa vilken spelskjorta jag köpte för matchen; Jo, Cullen förstås!

Mikko Koivu är Minnesota Wilds lagkapten! Nästan så att jag steg upp och skrek HYVÄ MIKKO på ren finska för att få lite kontrast till alla som skrek Go Koivyy.

Ett av många slagsmål mellan Minnesota Wild och Vancouver.

I Exel Energy Center i St Paul på Wilds hockeyövning dagen efter matchen

Josh Harding, Wilds andra målvakt. Han gav sin ishockeyklubba åt mig!

Hihi. This is fun!

Josh Harding i målet på träningen

Lite chatt med Niklas Bäckström. Tyvärr syns jag inte själv på bilden, men tro mig jag var där.

Jag med Hardings hockeyklubba och pucken jag fick av nr 6 och 18

Pappa, Niklas Bäckström och jag. Vi talade båda två med Bäckström, men det här är den enda bilden vi tog av oss

Kan säga att det här går i kategorin det coolaste jag gjort. Att gå till en ödslig arena med bara ett proffsigt hockeylaget i rinken, att high fivea alla spelare, att få lite klubbor här och puckar där och prata inte bara med Niklas Bäckström utan de andra spelarna också är nåt i alla fall jag inte gör varje dag.
(Bilderna tagna av pappa och min hostdad)

3 comments:

  1. Lars! Äntligen!
    Vad kiva allt låter och vilka coola foton!
    Och Josh Harding är ju hur söt som helst, fast han dricker blå mystisk saft och dregglar ;)

    ReplyDelete