Tuesday, December 6, 2011

DisneyWorld Florida!

Jag är tillbaka från en alldeles underbar resa till Disneyworld Florida! Att stiga över tröskeln på Orlando International Airport och mötas av solsken, hetta och palmer var så skönt. För att inte tala om själva Disneyworld! Det är alldeles för svårt att försöka beskriva det, så ni får se bilder istället.

Pluto min vän

Slottet. Jag ska flytta in där när jag blir stor.

Cinderella tog emot oss innan vi hade lunch inne i slottet. Under tre rätters lunchen i slotts salen träffade vi Törnrosa, Belle, Snövit och Ariel.

Törnrosa

Belle

Ariel. Och James som inte ville släppa taget efter att Ariel pussade honom på kinden. Hans första förälskelse

Lunchen på slottet var otrolig! Mina andra favoriter var att dansa vals med Buzz Lightyear (Fråga inte varifrån han fick den idén) och privat dansparty med Woody.

Valsade med Buzz, haha

Svängde med Woody

Åkte den bästa berg-och-dalbanan jag nånsin åkt, Space Mountain. Det var bäckmörkt, så man hade ingen aning om vart det svängde till näst, och just det överraskningsmomentet gjorde den så bra! Hade sjukt i magen efteråt  av allt skrattande. Jag och Amy skrattade och skrek om vartannat oavbrutet genom hela färden genom rymden.

Tiger och Nalle Puh! Tiger gav mig en stor Tigersmack-puss.

Mimmi och Musse! Och jag har mina Mimmi-öron på, såklart

Rapunzel och Flynn Rider

Törnrosa och prinsen. Han berättade att alla lediga drömprinsar just nu är ute och strider mot drakarna. Men han lovade att ringa så fort han fick tag på nån av dem. Sen kom jag på att jag glömde ge mitt telefonnummer...

Ja, Snövits prins friade. Men jag måste ju tacka nej, ni ser ju själva hur upprörd Snövit blev.

Prinsess Tiana från Princess and the Frog

Långben!

Kajsa Anka

En kväll hade vi middag på Contemporary Resort. Restaurangen har en takvåning där man har den bästa utsikten över fyrverkerierna ovanför slottet i hela DisneyWorld. Min hostdad smugglade dessutom ut ett glas vitt vin åt mig. Det upplysta slottet är det vackraste jag någonsin sett.

För att inte nämna poolen. Det var så skönt att bara steka sig i solen medan palmerna svajade ovanför.

Ja, vi hade enormt kul!

4 comments:

  1. Jättekivoga bilder Jennica! :D
    hade askungen riktiga glas-klackar? ;)
    Fyrkerkerier, värme och sol. Låter för bra för att vara sant...

    ReplyDelete
  2. Varför tog du inte Gooooofy när du var så nära honom!!!

    ReplyDelete
  3. Jaa, det var nog lite för bra för att vara sant, faktiskt :)
    Ocj ja, glasklackarna hade hon på sig!

    ReplyDelete
  4. För då hade säkert Goofys livvakt släpat bort mig, haha

    ReplyDelete