Tuesday, December 6, 2011

A busy weekend without a voice

På fredagen var det houseparties i Dinkytown som gällde. Åkte in med fyra tyska tjejer och mötte upp med Emelie och Max i hans lägenhet innan vi gick vidare. Upptäckte Evas otroliga beer pong skills och att amerikanska killar visst kan blanda till margharitas, bara de försöker hårt nog. De röda plastmuggarna flödade (kommer aldrig sluta tycka de är coola) och det blev slagsmål på McDonalds. Kvällen var kall men kul!



På lördagen gick Ida, Cecilia och jag på middag till washington square där vi alla åt mexikanskt. Efter det åkte vi till biografen och såg den sämsta filmen ever! Se ALDRIG Jack and Jill. De enda gångerna jag skrattade var för att den var så dålig. Skrattade hela vägen till bilen igen för den var så dålig. alltså verkligen urkass komedi, det säger jag bara. Sen fick jag mitt livs besvikelse. Glassbaren ColdStone vid bion var tom och mörk med skylten "for lease" i fönstret. Dog lite. De har seriöst världens bästa glass, och jag skäms inte ens över att säga att de till och med är lite bättre än Ben & Jerry's. Men jaja, jag får väl söka upp den nästnärmaste då... I alla fall finns det en på MOA, det vet jag.

På söndagen åkte jag ner till Minneapolis och gick på min första Vikings fotbollsmatch med Ian! Har väntat på det ända sen jag kommit hit. Det var riktigt coolt, de hade fyrverkerier och allt. Tyvärr förlorade vi i de sista två sekunderna. Dessutom hade jag absolut ingen röst, så jag kunde inte heja på dem heller. Men det var en upplevelse, definitivt!





Efter matchen rusade jag hem för att fira Mykennas golden Birthday. Jag och barnen hade varit till bageriet och valt ut tårtan efter skolan en dag. Vi behöver ju inte nämna att det var jag som valde ut kakan, huvudsaken är att Mykenna trodde att det var hennes idé, haha.



Snygg vad? Och god också.

No comments:

Post a Comment