Wednesday, December 28, 2011

Christmas morning

På morgonen den 25. december var det äntligen dags för julklappar! The stockings hängde vid den öppna spisen proppfulla med presenter och hela grandma och grandpa's vardagsrum (vi sov över  hos dem efter julfesten på julafton) svämmade över av paket som låg under granen. Hela familjen var klädda i myskläder; vi, grandma och grandpa, Bobby och Kelly. Julklapparna delades ut och barnen öppnade sina först. När de var klara var det vår tur att i lugn och ro öppna våra egna klappar. Det hela var väldigt avslappnat och mysigt.


Innan julklapparna slets upp
Amy och jag med våra stockings
Min egen stocking Amy köpte åt mig. Perfekt tycker jag!
Fick så många fina presenter, vilket jag verkligen inte hade förväntat mig. Fick bl.a två Victoria's Secret-outfits, en Hollister Co-outfit (en av mina favoritaffärer), den perfekta pälsvästen, ett Victoria's Secret presentkort, ett ursnyggt guldarmband, en morgonrock, olika scarfar, lite nagellack och bodylotions, ett Victoria's Secret parfymsett, en Minnesota fotoram, en biljett till The Lion King-teatern och diverse annat smått.
Några av mina julklappar
Mina favoriter är den  här västen i en lite närmare bild och Hollister Co outfiten (navy sammetskjol och navy kofta på bilden ovan) och förstås allt Victoria's Secret.


Vi stannade hos grandma och grandpa hela dagen, och åt vår andra julmiddag som den här gången bestod av prime rib istället för skinka, och lax åt mig. Till efterrätt hade vi breadpudding. Bestod mestadels av bröd, grädde och alkohol. Godare än det ser ut. Ben förklarade att amerikanerna oftast äter skinka, prime rib eller kalkon på julen. Vissa har italienskt också... Så julmaten är inte lika definierad här som den är i Finland.

Prime Rib


Ogräddad Bread Pudding

3 comments:

  1. Ta hem lite prime rib! Miffu vill oxå ha!
    Åsså gillar vi din bling-blingsocka.

    ReplyDelete
  2. Sccchnyyyyggg rosa socka! :)

    Förresten, vad fick du från victoria's secret?? :D :)

    ReplyDelete
  3. saakeli va bra att ja skicka sama kommentar x2 då... :D

    Svar: taaack jennica för din kommmentar, ja blir altti så glad då du tar dig tid att kika in och kommentera :):)

    ReplyDelete