Friday, December 16, 2011

Hotel

Igår kväll medan vi var på restaurang fick min hostdad ett samtal om att alarmet i vårt hus var på. Ben åkte genast hem för att se vad som hände och polisen kom också förstås. Ingen fanns där när de anlände. Polisen ville ändå söka igenom huset ifall nån skulle gömt sig där, eftersom rörelsedetektorn inne i huset hade alarmerat vid ett senare tillfälle än själva alarmet gått av.
Mina hostföräldrar och jag tyckte inte att vi ville stanna i huset över natten, så vi åkte från restaurangen hem via för att slänga ihop lite kläder. Kändes obehagligt att vara inne i huset och gå ner till mitt rum fast jag visste att polisen finkammat varje hörn. Efter att vi snabbt packat åkte vi genast till ett hotell alldeles här nära och spenderade natten där istället. Försökte njuta av mitt enorma queen dubbelrum, men det gick inte riktigt. Hade hela tiden en obehaglig känsla av att nån iakttog mig och vände mig om oavbrutet för att se bakom ryggen. Somnade i alla fall med båda dörrarna säkerhetslåsta och efter en natts sömn kändes allt lite lugnare.
Nu kommer vi att installera ännu mer alarm i vårt redan mycket alarmerade hus.

Spenderade förmiddagen med att äta hotellfrukost och simma omkring i poolen med barnen.

2 comments:

  1. Har någon kommit att tänka på att det kanske var Hogie som utlöste alarmet? Först en ordentlig PANG och sen lite svansviftande.

    ReplyDelete
  2. Ja det har vi tänkt på och nej, det var det inte.

    ReplyDelete