Thursday, December 8, 2011

What I love about America, Part Two

Amerikanerna vet hur man gör enkla saker ännu enklare.
Vill jag ha vatten trycker jag på en knapp och får iskallt vatten. Vill jag ha is trycker jag på en knapp och isen dimper ner rakt i glaset. Vill jag ha kaffe väljer jag small, medium eller large-knappen på kaffemaskinen och väntar några sekunder. Vill jag göra ceasarsallad till lunch tar jag en påse färdigblandad sallad, en burk ceasardressing och en påse crutonger och vips är det klart. Matrester från tallrikarna slänger jag i diskhon och trycker på en knapp så försvinner de. När jag vill öppna garagedörren trycker jag på knappen i bilen. Vill jag hyra en film väljer jag en hemma i soffan från TVn och ser på den genast.
Till och med brasan tänds genom en knapptryckning.

Det där med garagedörren är extra trevligt nu på vintern har jag märkt. Är det kallt väntar jag med att öppna garagedörren tills vi alla sitter inne i bilen. (Ingen använder ju ytterdörren här i USA, utan dörren som leder till garaget, så man kommer direkt inifrån till bilen utan att gå ut emellan) Sen trycker jag på knappen inne i bilen som öppnar garagedörren. Backar ut, stänger garagedörren med samma knapp. Kör till skolan, parkerar rakt utanför dörren och väntar på att en av lärarna kommer upp till bilen och tar in barnen i skolan. Kör hem, öppnar garagedörren från bilen, kör in, och innan jag stiger ur bilen stänger jag garagedörren bakom mig. Se, inte ett enda steg ute i det kalla. Tror det här är min plan för att överleva vintern.

Flyttar du till USA, se till att du kan trycka på knappar.

4 comments:

  1. Undra på att du är sjuk när du aldrig sniffar på frisk luft! Och sluta med drop-off vid dagiset. Det om något är sooo American! ;-)

    ReplyDelete
  2. Är det inte därför jag är här? För att bli sooo American? Nu tänker jag absolut inte sluta med det. Varför ska man krångla till det när den enkla lösningen ligger framför näsan på en?

    ReplyDelete
  3. that would be called lazyness!

    ReplyDelete
  4. Du är bara avundsjuk ;)

    ReplyDelete