Monday, May 28, 2012

Memorial Day Weekend

Idag är det Memorial Day då amerikanerna firar veteranerna och de soldater som gör sin tjänst. Jag har haft långledigt, ledig både fredag och måndag. På fredagen åkte vi tjejer och klättrade som ni såg bilder på i det tidigare inlägget. På kvällen lagade vi egen hallonglass och såg på film hos CC.
På lördagen gick vi på Cowboy party! Åkte till Ida innan och jag var den enda som inte hade rutskjorta på sig, så jag hamnade klä på mig hatt och väst innan vi fick åka, hahah. De hade ett live country band som spelade, det var kul!


Igår firade vi min, Amys och Amys pappas födelsedag med Amys föräldrar, eftersom de var i Florida på våra riktiga födelsedagar. Vi åkte ut i pontoonen på Forest Lake och var ute hela dagen. Simmade gjorde vi också. Sen kom Amys bror Bobby och hans fru Kelly och vi hade BBQ allihop. Och jag fick present också, det var en trevlig överraskning, fick presentkort på Victoria's Secret, just vad jag behövde! Min hostfamilj stannade kvar över hos Amys föräldrar, men jag åkte hem, för skulle träffa CC följande morgon.
 Och så idag alltså åkte jag till CC och vi gick på promenad, 9 miles! Det ni i gassande solsken. Senare träffades vi på en coffeeshop där vi satt en stund innan vi åkte över till en uteservering vid sjön istället dit Ida också kom. CC höll på att få ett parasoll i huvudet och ägaren kom fram och snackade och tyckte vi skulle komma tillbaka med våra killar så att de kan köpa öl. Desperat försök att få fler kunder känns det som, haha. Nu är vi tillbaka på coffeeshoppen och chillar. Lugnt veckoslut med andra ord!

2 comments:

  1. "... komma tillbaka med våra killar så att de kan köpa öl"!!!
    Det verkar som någon kanske trots allt inte åker på sightseeing i USA efter att au pair-tiden tar slut om det är så det går till. Muahahahahaha, som Miff skulle säga. ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha, men vad vet terrassagaren egentligen? ;) Och sightseeing blir det definitivt, kanske till och med roadtrip genom halva USA! :)

      Delete