Tuesday, May 8, 2012

Party weekend with Emelie

Vårt trådlösa är nere igen, så bloggandet lider... Coffeeshops är räddningen!
Veckoslutet gick i partytecken, fredag blev det downtown Minneapolis och lördag var det collegeområdet Dinkytowns barer som gällde. Emelie är på besök så hängde med henne, Max och Brett mest på veckoslutet. Hon plockade upp mig fredag kväll, vi åkte till Max och hängde där med hans rumskompisar tills Brett kom då vi tog oss downtown till bland annat den här baren:
Två flyglar på scen, två pianister och låtönskemål. Dom är duktiga! Önskade själv nåt med Needtobreathe, konserten jag och Brett gick på några veckor sedan, men de visste inga deras låtar, så jag böt det till Gotyes Somebody That I Used To Know, den låten är grym och de här killarna gjorde den enormt bra! Vi hade egen show till den, haha.

På vift i downtown Minneapolis med Emelie

På lördag morgon gick vi alla fyra ut på frukost i Dinkytown, Emelie, jag, Max och Brett. Sen spenderade jag dagen med Emelie i Uptown, shoppade såklart. Det ösregnade, så vi satte oss på McDonalds med varsin kaffe och McFlurry och skulle vänta ut regnet, men det slutade aldrig. Till slut fick vi sådan shoppingabstinens att vi bestämde oss för att strunta i regnet och springa över till Heartbreakers, en affär längre ner på gatan i regnet. Just när vi steg utanför dörren dök det upp en kille från ingenstans med världens största paraply och frågade om vi skulle till Heartbreakers, haha. Han jobbade där och var ute på rökpaus, så vi fick gå under hans paraply. Perfekt. Spenderade någon timme där, härlig affär. Köpte tre transparenta skjortor och en klocka. Har mission att förnya min garderob, det enda jag ser när jag öppnar den är vita och navy Hollister-kläder blandat med lite rosa typ. Så mer färger har jag bestämt, och nu blev det en skjorta i korall och en annan i klarblått. Plus den i korall i vitt också.
Sen gick vi till Urban Outfitters där jag höll mig till två nagellack, ett mintfärgat och om jag trott att jag haft neonrosa nagellack innan det jag köpte nu så har jag haft fel.
Sen hände nåt oväntat, hör och häpna, särskilt du Melina, för du kommer inte tro dina öron. Brukar ju vänta utanför när Melina går in i en Second Hand-affär eftersom jag inte klarar av såna affärer. Nu gick jag inte bara in i en utan köpte nåt också. Nämligen en enorm, gul sweatshirt för herrar. Som någon dessutom klippt av halsöppningen på, så när jag skulle prova den hemma hos Max senare med Emelie föll den rakt av mig... Men jag gillar den! Det står CHAMPS, Ralph Lauren på den och så har den en liten amerikansk flagga också. Mysig! Hahha kanske bild senare. Köpte också solglasögon med USAs flagga som jag kan ha på 4th of July till exempel. Nya då alltså.

Sen skulle vi gå på filmen Avengers, men den var slutsåld så vi gick på middag istället. Senare åkte vi över till Brett som hade en liten hemmafest med beerpong såklart innan vi skulle ut i Dinkytowns nattliv.


 Vi GICK hem. Bilderna är tagna innan det värsta ösregner ever började. Inte kul. Mina skor var blöta ännu på måndag. Tur så hade jag shoppat nya kläder att ha på mig, hade ju inte packat för att springa ute i regn precis.

Nästan hemma. Skulle jag vetat att det var regn på väg hade jag inte bara stått där utan sprungit som bara den.
 På söndag åkte jag hem med Emelie och hade en skön dag med lite film och SVENSKT godis som Emelie hämtat åt mig! TACK!

1 comment:

  1. Yeeeah! Ecka i secondhand, Miffulix! Vad säger du om det – det är som om du skulle komma in i en köttaffär med far!

    ReplyDelete