Tuesday, May 15, 2012

Sunny weekend

Lördagsmorgonen möttes vi upp på en coffeeshop i Hugo för frukost med Ida och CC. Satt ute i solen med varsin bagel och kaffe och njöt av solen i någon timme varefter vi gick till mataffären och köpte salladsingredienser till middag. Åkte alla över till CC och lade oss på altanen för att sola. Där fastnade vi i några timmar innan vi började laga salladen till middag. Åt utomhus och sen gjorde vi oss redo för Dinkytown. Åkte ner till Max, och satt utomhus på deras terrass i collegeområdet. Oskar kom också dit och på kvällen bar det av till Brett som had collegefest/graduationparty hos sig. Var kul, de hade lagt upp ett beerpong bord och ett gårdsspel, hade fixat en ölkeg och hade en massa människor över. Trivs jättebra med alla hans rumskompisar, de är så himla trevliga! Fick också träffa hans bästa vän från North Dakota som var på besök. Hade en superkul kväll!

 Söta Ida

 Söta CC

 Ja, vi är ju faktsikt på ett collegeområde.

 Oskar kom också!

 Andra sidan gatan haha!

Oskar och jag
Dagen efter, på söndagen, åkte jag till CC på förmiddagen och vi tog en promenad i solen. Sen lade vi oss på altanen igen, precis som dagen innan, och låg där i tre timmar ungefär. Så nu är hela baksidan av mig bränd. Men jag klagar inte, det är inte varje år jag har solbränna i början av maj. Det är inte heller varje år det är nästan 40 grader ännu på kvällen och vinden känns som om någon stod med en hårfön rakt i ansiktet på dej. Älskar Minnesota-sommaren! Än så länge är det bara värmen som har hittat hit, senare kommer luftfuktigheten också, och då känns det som om man skulle bo i en ångbastu.
Sedan bar det av till härliga Stillwater med min hostfamilj och grandparents på middag. Satt på en uteservering, vilket Stillwater är fullt av på sommaren, och hade en god asiatisk morsdagsmiddag. Det roligaste var när två killar jag känner steg upp på scenen för att spela gitarr och sjunga! De var lika bra som alltid.

No comments:

Post a Comment