Thursday, July 5, 2012

Helping Henna move

På tisdagen hade jag ledig dag. Blev inget slappas och slöas, hade alarm på tidigt på morgonen och åkte downtown för att hjälpa Henna flytta. Det hade utlysts värmevarning, men vi bar flyttlådor upp och ner för trappor och in och ut ur bilar i värmeböljan. Först var det bara Henna och jag, så vi tog första lastet till hennes nya lägenhet, sen fick vi förstärkning av Ruth så vi tog alla följande laster tillsammans alla tre. Sen kom Hennas pojkvän och skruvade isär alla hyllor och sängar och sånt och bar ut det i min bil och hjälpte oss bära in det i den nya lägenheten också.
Efter gamla lägenheten var tom åkte vi på lunch till TGIF och sen till Ikea för att köpa nytt av nästan allt. Hon flyttade till en större lägenhet, så vi behövde matbord, hyllor, skåp, ny säng, soffa, mattor, ja allting. Vid det laget var vi så slut så Ruth och jag passade på att ta en liten paus medan Henna försökte hitta rätt säng. Sen träffade vi några fler på Ikea som skulle hjälpa oss få hem allt och skruva ihop möblerna.

När vi hittat allt blev det mer stukas in i bilarna och så bar det av till nya lägenheten för att börja skruva ihop allt mitt i kaoset av flyttlådor. Jag tänkte skruva ihop matbordet eftersom det lät enklast. Gissa om jag gav järnet efter att alla skrattat i typ 10 minuter och frågade varannan minut om jag behöver hjälp eftersom de tyckte jag inte skulle klara av det. Ruth hade varit snäll och hämtat en massa dricka och en burk med glass åt oss, så jag sa åt dem att jag kommer hoppa upp på bordet och äta glassen när det är klart så får de alla se att jag må vara liten och blond men ett matbord kan jag väl för allt i världen ändå få ihop, och så här slutade det. Ha. (Jag visste inte att det hör så många delar till ett matbord förutom bordsben och själva bordskivan...)
När det var klart hade jag vart där 12 timmar i sträck och hjälpt till, så jag tackade för mig och åkte hem till Ryan istället. På vägen hem från Ryan blev jag stoppad av polisen igen haha. Inget fel på lyktorna den här gången utan på gasfoten, men polisen var snäll och trevlig så jag fick inte ens en varning.

1 comment:

  1. Tja, hemma i Ekenäs fick du ju nog böter men så hade du ju också en Mercedes under gaspedalen ...

    ReplyDelete