Thursday, July 5, 2012

4th of July!

Har firat min första 4th of July!


Åkte upp till Forest Lake på morgonen av 4th of July, åt frukost där med min hostfamilj och hostgrandparents som hade åkt upp redan dagen innan. Väntade på Ida och CC och sen gick vi alla till centrum där det hölls en 4th of July-parad! Vi hade några släktingar som hade suttit där hela morgonen för att hålla platser, så det var bara att slå sig ner vid trottoarkanten. Det var helt enormt hett ute, vi alla rann iväg bokstavligen. Lite plågsamt var det nog.
 Paraden började med poliseskort, både i bil och på motorcyklar
Varje gång någon bar den Amerikanska flaggan förbi skulle man stiga upp
 Mykenna och James samlade godis alla i paraden kastade ut
USA...
Min hostfamilj åkte tillbaka till huset efter paraden medan jag och tjejerna gick omkring lite i Forest Lake. Alla trodde vi också var med i paraden haha och frågade om vi hade godis, vilket inte var så konstigt med tanke på att vi hade mest 4th of July kläder och accessoarer på oss än någon amerikan.

När det blev för hett för att andas åkte vi också tillbaka till huset och hoppade i sjön. Flöt omkring en stund, Ida och CC fick prova på paddleboarding, och sen lade vi fast tuben bakom båten och skumpade iväg på vågorna!


När vi kom tillbaka till stranden hade Kate och lite gäster kommit redan, men de bytte också om och hoppade själva i direkt haha. För varmt att vara på land..

På kvällen hade vi en BBQ nere vid stranden, då Ryan också kom. Efter vi ätit hoppade Ryan och jag i vattnet igen. Då började folk runt sjön fyra av sina raketer, så vi flöt omkring i vattnet medan fyrverkerierna lyste upp himlen. Kl 10 hade Forest Lake sin fyrverkerishow, så vi hade lagt ut stolar vid strandkanten och grillade smores vid bonfiren.


Ida tog fyrverkeribilderna!



Det här var en riktigt typisk 4th of July, har frågat alla amerikaner under några veckor nu vad de brukar göra på 4th of July, och alla sade att de brukar åka upp till någon sjö någonstans, grilla, se paraden på dagen och fyrverkerierna på kvällen.
(Kate har mer bilder på sin kamera, så när jag får dem lägger jag in dem också här..)

No comments:

Post a Comment