Saturday, July 21, 2012

She's here

Igår kväll åkte vi hela familjen till flygfältet för att plocka upp vår nya au pair. Kändes super konstigt, kom ju ihåg när jag själv plockades upp på fältet och det kändes som igår, inte ett år sedan... På vägen hem plockade vi upp pizza som vanligt eftersom Friday night is Pizza night. Medan Amy visade Laura runt i huset pratade jag med Melina på telefon, alltid lika kul! Fast den här gången blev det mer peptalk från hennes sida och hålla igen tårarna från min sida medan jag tittade på hur Amy gick igenom köksskåpens innehåll med Laura.
Ryan kom hem från sin golfsemester igår, så han kom över på middag. Kändes som jag inte hade sett honom på en evighet, och det var skönt att ha någon här. Vi bar ner allt i källaren och hade pizzaparty, och sen blev det välkomstpresenter :) Jag fick en stor påse med surt lösgodis! James och Mykenna fick Marimekko kläder och Amy och Ben en Mariskool, kändes som att vara på mitt gamla jobb i Ekenäs, haha! Sen satt vi bara och snackade med vin och fazers choklad :)
När det blev sent fixade Ben min luftsäng. Insåg att jag inte längre bara kan gå in på mitt rum och kasta mig på sängen. Kvällen slutade med att vi grät med både Ryan och Amy, haha. Alla är nog lite emotional just nu tror jag, skönt att inte vara ensam om det. Ryan och jag intalade oss att jag might not have en dörr att stänga bakom mig, men jag har istället hemmabio, airhockey, brasa, bar och en hel hög med sköna soffor i mitt "nya rum" ;) Så kan man ju tänka, vad som helst för att överleva ;) Tyvärr har jag inga bilder från igår...

Nej nu ska jag sluta äta lösgodis och börja göra mig klar istället, har en överraskningsdate ikväll! Amy och jag träffades Downtown på tisdagen och gick och shoppade tillsammans, eftersom Ryan berättat för henne vad det är vi ska göra, så hon valde ut klänning åt mig. Erkänner att jag är lite nyfiken.

2 comments: