Monday, July 9, 2012

Road Trip!

På fredag morgon åkte vi tre tjejer iväg på en roadtrip! Tack vare Ben och Amy kunde vi ta min bil, så jag plockade upp tjejerna och sen var det bara att hit the road! Jag körde först, 400 miles raka vägen in i South Dakota. Det blev många pauser längs vägen, för att tanka, gå på toan, köpa snacks eller om vi såg något coolt som bison statyn eller western byggnaden.




På vägen stannade vi i en Western Town där filmen Dances with Wolves spelades in med bl.a Kevin Costner! 1880 Town heter den, supercool!





Sen var vi back on the road again med mig i baksätet den här gången. Första gången bak i egen bil!

 Passerade också en dinosauriepark, hur cool är inte den här statyn? Var något helt knäppt att se den här i horisonten ovanför South Dakotas slätter. Hela South Dakota har en spöklig känsla över sig märkte vi med ghost towns och öde stugor på slätterna!
På kvällen anlände vi till Rapid City där vi hade bokat motellrum. Åt först finare middag på restaurang och checkade sedan in oss på motellet, tog lite knäppa bilder och sen bar det ut i Rapid Citys nattliv. Hälsade på alla presidenter Rapid City har statyer på och hittade en utebar med live reggaemusik.





Sen sov vi alla tre på tvären i en twinsize säng på motellet vilket fungerade utmärkt, och på morgonen bar det av till Mount Rushmore, dvs presidenthuvudena i berget!




Det var supercoolt att se presidenterna! South Dakota är inget ställe jag skulle åka på semester till sådär bara från Finland, därför var det så kul att bara kunna hoppa i bilen och köra dit och se det! Inte många som gjort det.
Sen gasade vi ut på I-90, vägen vi kört raksträcka på i över 500 miles genom hela South Dakota, för att åka till the Badlands, typ Grand Canyon storlek mindre. Helt otroligt häftigt!



 Älskar denna bild på oss tre!


 Kände nåt slags behov att klättra ner till bottnet av ravinen i sandaler och lång fladdrande jumpsuit bland skallerormar. Kul var det!
 När det varnas för skallerormar vet man att man varit på prärien!
På vägen hem passade jag på att vila medan Ida och CC körde och sen blev det de sista 4 timmarna hem körning för min del. Kom hem sent lördagkväll. Roadtripen avslutades snyggt med Ida sprutande bensin över halva sig själv, en hel massa mosade insekter på min vita bil och en många härliga minnen! Kommer aldrig glömma vår roadtrip genom prärien sjungandes så falskt vi bara kan (CC och jag) och en massa roliga sanning eller konsekvens. Ida frågade en dam på gasmacken om hon råkar veta vilket land vi befinner oss i, och CC bombar städaren på McDonalds med frågor om toan verkligen är ren. Själv stack jag ut huvudet genom bilfönstret och borstade håret och lyckades få en lastbil att dra i tutan blandat med mycket mycket fler knäppa grejer man kan roa sig med på en över 600 miles raksträcka ;)

1 comment: