Monday, July 9, 2012

I got my flight

Nu har jag fått min flygbiljett till Finland. Åker från Minneapolis fredagen den 17. augusti kl 9 på morgonen. Flyger via Charlotte i North Carolina och Munich i Tyskland. Landar i Finland på lördagen kl. 12.35. Resan tar 27,5 timmar, vilket för mig kommer kännas som 35,5 timmar på resande fot med tidsskillnaden inräknad. På måndag morgon börjar min matematik kurs på Hanken. Wish me luck.

Det här är inget jag ser fram emot med glädjerop. Har byggt mig själv ett liv och ett hem här på andra sidan Atlanten, ett liv jag trivs enormt bra med och som jag passar in i så bra. Har allting jag behöver och vill ha och mycket mer än det. Har familj, bästa vänner, stora kompisgäng och kille som kommer göra det hela ännu svårare. Att lämna allt detta bakom sig kommer bli otroligt tungt. Samtidigt som mitt år i Amerika har gått hur fort som helst (jag åkte ju igår!) så känns det samtidigt som om jag bott här hela mitt liv. Jag kunde inte önska mig något mer än vad jag har och vad jag varit med om. Att lämna allt och åka till USA var det bästa beslutet jag gjort i hela mitt liv.

Ser ändå fram emot att träffa alla nära och kära i Finland, och vill ju börja mina studier på Hanken. Nu tänker jag njuta fullt ut av mina sista veckor i USA, vilka kommer innehålla bl.a Californien, Grand Canyon, Las Vegas, mer bergsklättring, bungyjump, en massa tårfyllda farväl men så många livslånga kontakter jag aldrig kommer glömma.

See you soon! På flygfältet, i Ekenäs eller Hfors, jag bryr mig inte var, bara vi ses så fort som möjligt efter jag landat :)

1 comment:

  1. Åh fina du!!
    Jag kommer aldrig glömma vår galna helg i Chicago!! <3

    ReplyDelete