Tuesday, August 30, 2011

Just relaxing

Idag har jag tagit det lugnt.

Åkte ner till Rosedale mall på förmiddagen och strosade omkring i lite affärer. Provade kläder i lugn och ro i de enorma provrummen, svängde mina shoppingkassar i takt med musiken som strömmade ur högtalarna, andades in de ljuvliga dofterna av bodylotions som spred sig även utanför affärerna.

Vid noon gick jag på bio med en tysk au pair. Biografen ligger utanför köpcentret, och just när vi skulle gå över dit började det småregna. Första dagen då jag känt hösten i luften... Som tur är var det kyligare vädret bara tillfälligt. Är inte redo för höst än.



Väl hemma igen värmde jag lite take away-chinese food i mikron, kastade mig på sängen och knäppte på TVn. När min pappersburk med nudlar var tom somnade jag nästan till Barack Obamas tal som han höll ca 45 minuter härifrån, i Minneapolis.

På kvällen hade jag hela huset för mig själv. Fyllde badkaret med hett vatten och tog mitt första bad på flera år. Lade på musik och slappnade av. Dränkte mitt hår i moroccan oil, drog på mig mina Victoria's Secret mysbyxor i mörkrosa velour, kröp upp i sängen och lade på The Wedding Planner.

Det behövdes. Imorgon kommer jag jobba längre än vanligt, och därför börjar jag först 10.30 på morgonen, vilket betyder en välbehövlig god natts sömn för mig.

No comments:

Post a Comment