Monday, August 29, 2011

State Fair!

Det är State Fair i Minnesota just nu. Tänk er Ekenäs höstmarknad gånger... 200 ungefär. Överallt går det människor som äter precis allting. En stor del av State Fair är just det: att äta. Så mycket man bara kan. Vill man testa på nåt konstigt, är Minnesota State Fair the place to be. Nästan all mat äts från en pinne, och det mesta är friterat. Någon som har lust att smaka på Deep fried candy bars, Deep fried pickles, Deep fried cheese, Deep fried butter, Deep fried cookie dough, Deep fried fruit, Chocolate-covered bacon, Popcorn shrimps, Alligator on a stick, Cheese on a stick, Corn dogs on a stick, cookies on a stick,  scallops on a stick, pizza on a stick och så vidare i all evighet, bara för att nämna några exempel.



Själv testade jag på Martha Stewart's chocolate chip cookies, och hur goda var inte dom! De var så varma att chokladbitarna inuti var smultna. Man kunde köpa en hel bucket full, men vi nöjde oss med att dela på en large cone. Testade också på världens godaste minidonuts, rykande heta. Såå goda. Och den nygrillade majsen var suverän. Jordgubbsmilkshake och strawberry flavoured Italian soda sjönk ner bättre än väl. Det enda friterade jag åt var deep fried cheese curds jag tvingades smaka. Smakade fett.

Som ni märker lyckades jag ganska bra undvika friterat och food on a stick, men på fredagen åker jag tillbaka till State Fair med min hostfamilj och några andra, och då måste jag väl smaka på det mesta, haha. Bara jag inte behöver smaka på deep fried butter är jag nöjd!

No comments:

Post a Comment