Wednesday, August 31, 2011

Natural Talent

Eftersom Ben och Amy skulle på föräldramöte till barnens skola/dagis ikväll, började jag jobba först kl 10.30 idag. Det beror på att jag får jobba max 10 timmar per dag. Därför måste Ben ofta åka hemifrån senare på morgonen om både Amy och Ben har ärenden efter jobbet, så att mina 10 timmar inte överskrids. (vilket de gör ganska ofta i varje fall, men...)

Bestämde mig för att ta barnen till biografen idag och se på The Smurfs. Åkte iväg i god tid eftersom jag inte varit på den här biografen förut och inte visste vägen. Egentligen hittade jag biografen av misstag. Jag hade redan gett upp och bestämde mig för att åka hem igen och ta en senare föreställning på bion vid Rosedale Mall istället. Körde längs en väg jag svängt in på för att hitta ett ställe att vända på för att sedan köra tillbaka samma väg vi kommit. Hade kört en god stund när jag mitt i allt  ser biografen framför mig. Och jag tyckte inte ens att det var roligt. Snarare ironiskt. Kan säga att vi missade lite av början...
Men det var roligt, och barnen gillade det.

Åkte hem via matbutiken, och sen fixade jag lite middag åt oss. Barnen åt upp varenda smula, vilket inte händer allt för ofta. Sen plockade de snällt upp alla leksaker från vardagsrummet, hallen och sina egna rum för städerskan imorgon, utan problem. När det blev bedtime lade de snabbt på sig sina pyjamasar med hjälp av en improviserad liten tävling och borstade tänderna själva. James gav mig till och med en tandkrämspuss. Sen hoppade vi upp i föräldrarnas enorma säng för godnattsagor. Nu kommer the tricky part, eftersom båda har envisats med att sova i föräldrarnas säng och vägrat somna, enligt Amy och Ben. När vi har läst sagorna till slut och ska förflytta oss till deras egna rum protesterar James. Ber Mykenna gå i sin egen säng och vänta tills jag fått James att somna, och det gör hon utan gnäll. Gungar James lite tills hans ögon börjar falla ihop, och bär honom till hans egen säng. Han somnar som en stock efter några minuter. Går in till Mykenna, sitter där en stund och vips så sover hon också.

Ser på Hell's Kitchen på nedre våningen medan jag väntar på att Amy och Ben kommer hem. Efter en stund kommer Amy in genom dörren och tittar sig förvånat omkring. Ja, de sover, säger jag, och hon bara gapar. In their own beds or in ours, frågar hon och gapar ännu större när jag säger att båda sover i sina egna sängar. När Ben kommer in ser han lika förvånad ut, och ler sedan lättat. Inga fler blåmärken inatt. En natt utan sparkar i revbenen, slag i ansiktet.

Varsågod. Är väl en naturbegåvning helt enkelt ;)

No comments:

Post a Comment