Thursday, September 8, 2011

My Laborday-weekend

FREDAG - State Fair Once Again!
På fredagen åkte Amy, Ben, Mykenna, James, grandma' Mary Jo, grandpa' Bob, Amys bror Bobby, hans fru Kelly och jag till the Minnesota State Fair. Åkte in vid noon och var hemma igen kl 11 på kvällen. En heldag på State Fair med andra ord.
Vi åt, åkte lite attraktioner, spelade lite spel, och åt igen. Och hade otroligt kul!

                       Smakade på Amys absoluta favorit, fried pickles. Godare än det låter!

                                        Nygräddade potatischips. En hel hög av dem!
Fried cookiedough är gott! Sött, men gott. Och surprise surprise äts det från en pinne.

                              Kom inte undan cheesecurdsen... Åt hela två bitar den här gången!

Minidonuts! Dom är goda när dom är rykande heta!

Martha Stewart's cookies. Och den här gången köpte vi en hel bucket full! Kan säga att vi har liite kvar.


Fried fruit. Var lite misstänksam (okej,ganska mycket), men det var också helt okej. Vi tog en med mixed fruit, så vi fick jordgubb, körsbär, banan, persika, ananas och päron. På en pinne förstås. Bananen smakade som friterad banan på chinarestaurangen, jordgubben smakade lite konstigt, körsbäret åt James som älskar körsbär, och ananasen jag var mest rädd för var ganska god.

Fried alligator hoppade jag över, för nej, det är inte fisk. Majsen från ståndet bredvid var däremot otroligt god!


LÖRDAG - Houseparty and Bonfire!

På lördagen ordnade mina hostföräldrar ett houseparty och bonfire hos oss för alla sina vänner och deras barn, som alla är ungefär lika gamla som Mykenna och James. Vi grillade hamburgare, hotdogs, kyckling och jätteräkor till middag och grillade s'mores vid brasan på kvällen.




SÖNDAG - Shopping at MOA!

På söndag åkte Amy, Mykenna och jag till Mall of America, USAs största shoppingcenter. Oj vad jag älskar det stället! Vi köpte världens gulligaste faux furvest åt Mykenna! Vi stannade lite längre än vi tänkt (så som det alltid går när man shoppar) och åkte direkt därifrån till en restaurang för att möta Ben och James för supper.

Döm min förvåning då jag i provrummet möts av Unikkotapetserade väggar! Mina känslor var kort sagt blandade...

Efteråt åkte jag och Ben via ColdStone, en helt otrolig glassbar. Du kan blanda din glass med vad som helst, allt från godis till olika kexsorter till frukt och bär. De lägger glassen du valt på en kall marmordisk, häller på allt du vill blanda det med och rör om till en enda röra. Sedan fixar de en glassboll av det, slänger upp den i luften och fångar den med burken. Jag valde cookiedoughglass med cookiebitar, choklad, grädde och nåt annat, och jag kan säga att det var det godaste jag ätit! Jag menar, I love Ben & Jerry's, men det här är nära att slå dem! Vi tog med oss glassen hem, och Amy och jag satte på filmen Something Borrowed, tog varsitt glas vin och vår glass och njöt.


MÅNDAG - Laborday!

På måndag var det Laborday och jag körde första gången själv ner mot Saint Paul och Minneapolis, längs de fem-filiga motorvägarna till Katjas birthday slash Laborday party. Och det gick bra! Visserligen höll jag på att flippa ut när min gps halvvägs säger att batteriet håller på att ta slut, men jag hittade fram i alla fall. Utan extra sightseeing på vägen ;)




Vi hängde vid poolen, grillade bland annat ribs och njöt av den traditionellt sett sista sommardagen.

  Gruppbild då alla redan gått hem och det blivit kyligare ute.

No comments:

Post a Comment