Wednesday, September 14, 2011

Cupcakes!

Ville göra nåt kul med barnen för en tid sedan, och bestämde mig för att åka till the grocery store och köpa ingredienser till cupcakes. James valde chokladsmet, Mykenna valde vaniljfrosting och jag valde rosa icing. What's gonna work; teeeamwork!

Medan James hade sin nap gjorde Mykenna och jag smeten och hällde den i hjärtformar och i enorma Mumin-muffinsformar jag hämtat från Finland.



När de nästan var färdiggräddade hör jag James från övre våningen. Han sitter i sin spjälsäng och säger glatt I'm done sleeping. Det är nästan två timmar tidigare än vanligt, men är man done sleeping så är man, i alla fall då det handlar om James.

Vi tittar på lite Mumin medan våra cupcakes svalnar. Sen sätter vi igång med att breda ut vaniljfrosting och dekorera med pink icing. Och hur kul var inte det! Här är resultatet. (Och kom ihåg att vårt cupcaketeam består av en 2-åring, en 4-åring och en 19-åring som aldrig använt amerikansk icing förut) ;)





Goda var de i alla fall!

2 comments:

  1. Ser gott ut iafll! Haft Mumin med dig hemifrån? ;)
    Ha det bra, och se om du har tid över för skype något slag (:

    ReplyDelete
  2. Jaa, såklart! Mumin är deras nya favorit ;) Kram!

    ReplyDelete