Sunday, September 18, 2011

American football!

Igår kl. 12.29 på morgonen fick jag ett sms av några vänner som undrade om jag vill åka med dem på en Minnesota Gopher fotbollsmatch. OM jag vill! De hade två extra biljetter, så jag och Henna hängde på. Enda problemet var att de ville möta mig i downtown Minneapolis 1.30... Och här stod jag i pyjamas just på väg i duschen. Och det tar ca 40 minuter att köra dit. Men jag missar ju inte min chans till min första fotbollsmatch! Tvättade håret, sminkade mig, klädde på mig, plattade håret och kastade mig i bilen. Körde som en galning till Minneapolis och märkte att jag blivit en av de där människorna som sitter och skriker för sig själv när andra inte startar tillräckligt fort i trafikljusen, när de kör långsammare i omkörningsfilen än bilarna de försöker köra om eller när någon byter fil mitt framför dig när du just fått upp farten och du hamnar bromsa.
Att tävla mot tiden är inte det lättaste, men jag tog mig in till Minneapolis inte alltför många minuter för sent. Körde runt kvarteren i hopp om en parkeringsplats inte allt för långt från Hennas lägenhet där jag skulle möta de andra. Utan att ha tid att vara kräsen hittade jag den perfekta parkeringsplatsen. Förutom att den krävde fickparkering, vilket jag inte gjort en enda gång sedan bilskolan. Men här hade jag inte tid att tänka på det utan satte bilen dit perfekt på första försöket och kände mig otroligt stolt.
Vi hoppade direkt i de andras bil och åkte tillsammans till arenan, klättrade otroligt många trappsteg upp till den översta sektionen och så satt jag i publiken till min allra första amerikanska fotbollsmatch!






Detta var bland det roligatse jag gjort här! Och vem vann? Jo M-I-N-N-E-S-O-T-A förstås!
Efteråt stack vi till Panera Bread och åt middag, sedan plockade vi upp några andra och åkte för att bowla. Vi hade så mycket kul!





No comments:

Post a Comment