Thursday, September 22, 2011

Laughing with the 4-year-old

Varje torsdag kör jag Mykenna till hennes dansträning. Jag och James brukar vänta där och sedan brukar antingen Amy eller Ben komma tills danslektionen är slut. Efter det åker vi alltid ut och äter middag.
Gick på vessan med Mykenna innan vi skulle åka hemåt från restaurangen, och jag vet inte vad som var så roligt, men vi skrattade oavbrutet. Ben och James väntade utanför, så jag försökte skynda lite. Höll på att rusa ut genom dörren med Mykenna i famnen då hon fortfarande skrattande frågar om vi inte ska tvätta händerna. Klart vi ska. Satte ner henne på bordet där lavuarerna finns så att hon skulle räckas att tvätta händerna själv. Hon nästan kiknar av skratt och försöker säga nåt men får inte fram det för allt skratt, så jag börjar ju också skratta. Till sist får hon fram att hon snart kommer att falla in i roskisen! Hade inte märkt det, men det fanns ett runt litet hål i bordet bredvid lavuaren för pappershanddukarna.
Trodde att vi var ensamma på toaletten när det mitt i allt kommer ut en dam från ett av båsen. Vi båda skrattar ännu mer. Hon går ut men kommer tillbaka efter nån minut och säger "Your husband and your little buddy went to the men's toilet, just so you know", och går sedan ut igen. Mykenna och jag tittar förvånat på varandra en stund och sedan brister vi båda ut i gapskratt. Vi skrattar så mycket att jag måste vika mig dubbelt, och hon håller på att falla in i lavuaren för allt skratt. Vi kan inte gå ut för jag kan inte lyfta henne medan jag skrattar så mycket.
Till slut skärper vi oss lite och går ut. Där står Ben och James leende. De hade säkert hört allt skratt genom dörren. Ben berättar att han hade frågat kvinnan om det var en liten flicka och en... Sen avbröt kvinnan honom och frågade "...and a mom?" inne på toaletten. Ben hade också blivit så paff att han inte heller rättat henne.
Mykenna åkte hem i min bil och vi skrattade hela hemvägen också, åt roskisen och lavuaren och spindeln som inte fanns nånstans och den där kvinnan och åt allting bara.
Har fortfarande ont i magen.

1 comment: