Wednesday, April 4, 2012

Maria came to visit!

På fredagen kom Maria och hälsade på från Chicago där hon studerar! Hämtade henne från Minneapolis och så åkte vi hem via matbutiken där vi köpte middagsingredienser.
Min hostmom var i San Fransisco på jobbresa och mina hostbarn sov över hos sina grandparents så att inte jag skulle behöva jobba lördag morgon, så vi hade huset för oss själva. Vi bjöd Ida och CC också. Maria lagade lax och sallad, det var jättegott! Jag kände mig lite dum när jag stod med kniven i handen och ett salladshuvud framför mig och inte riktigt visste hur jag skulle börja, har ju levt på färdighackad sallad i 8 månader nu. Pinsamt.


 


På lördagen åkte vi till Mall of America för att visa Maria Minnesotas stolthet. Är man i Minnesota är det ju ganska så obligatoriskt. Sen hade vi middag i Maplewood och därifrån åkte vi till Bierstube för live musik av våra musikaliska kompisar. Trevligt som vanligt! Kom hem vid 12-tiden och då såg Maria och jag på The Help-filmen.

På söndag körde jag henne till bussen igen i Minneapolis, och sen åkte jag till the mall med Ida och CC. När jag kom hem stack jag ut på långpromenad som jag klarade på kortare tid än vanligt. I shorts och topp dessutom, varmt.
På kvällen gick vi på bio med blondinerna, Mirror Mirror. Konstig film, verkligen... Men helt bra i alla fall.

No comments:

Post a Comment