Saturday, April 28, 2012

One of many work days


Jag bloggar inte så mycket om mina dagar med barnen så jag tänkte göra det idag. Börjar oftast jobba vid 7.15 på morgonen, och då äter jag frukost med barnen. De brukar äta cinnamontoast, flingor eller oatmeal (som är havreflingor och mjölk i mikron på 1 minut, och kanelsocker och brunt socker ovanpå). När vi har ätit klart går vi upp för att klä på barnen, borsta tänder, ansikten och borsta hår. Har vi extra tid lagar jag frisyr åt Mykenna, annors blir det bara vanlig hästsvans. Hennes hår är så långt att hon inte kan ha det löst. Idag blev det en fransk fläta. Sen väljer barnen ut varsin leksak att ta med i bilen, och så lägger de på skor och rockar. Det tar ungefär 20 minuter att köra till skolan, beroende på trafikljusen. Idag fick jag en fin blomma, tror det var en nejlika, och en muffins när jag lämnade barnen vid drop-off! Vad gulligt, det gjorde min morgon!


Sen åkte jag hem och scrapbookade lite och lade på diskmaskinen. Mejlade också CulturalCare om till vilket datum jag vill ha min returbiljett. Det är deadline imorgon, så jag tänkte vara ute i god tid så att jag inte glömmer det imorgon. Klockan 11 kom städerskorna, och jag åkte iväg för att hämta upp barnen från skolan. Tog dem ut på lunch så att vi inte skulle vara i vägen här hemma.  Alltid roligt att inte följa rutinerna! När vi kom hem efter lunchen läste jag två böcker för James och sen somnade han, och Mykenna somnade på egen hand. Väckte dem efter en två timmars tupplur. Då hjälpte jag Mykenna  klä på sig sina danskläder och vi fixade hennes hår för hennes danslektion.


Eftersom vi hade tid över gick vi ut på gården och cyklade och spelade baseball innan vi skulle hoppa i bilen. Sen kom Ben hem tidigare eftersom han ville träna lite i hemmagymmet. Han fastnade ändå ute på gården med oss och spelade baseball, så det slutade med att han inte alls tränade, utan bestämde sig för att ta barnen till danslektionen istället för mig. Så jag fick sluta tidigare, skönt. I vanliga fall tar jag med båda barnen till Mykennas danslektion och väntar där med James tills Amy eller Ben kommer dit. Sen går vi alla ut och äter efteråt, alltid till BW3, vår torsdagsrestaurang.

No comments:

Post a Comment