Saturday, April 28, 2012

Stopped by the police

Ha, jag har blivit stoppad av polisen. Nu får jag vara med i gänget här, har varit den enda som inte blivit stoppad. Det var förra fredagen tror jag, var på väg hem från The Lucky One på bio som jag sett med Ida och CC (Jättebra film!) Körde längs 61 och mitt i allt, som från ingenstans, började polisljusen blinka bakom mig. Det första jag gjorde var att kolla hastighetsmätaren, men kunde inte avgöra om jag kört för fort eftersom jag inte kom ihåg hastighetsbegränsningen på den vägsnutten. Så jag körde till vägkanten och stannade. Det var bäckmörkt ute och polisen la på ett enormt starkt ljus som lös mig rakt i ögonen från alla speglar. Väntade på att han skulle komma fram till bilen och vevade ner rutan.
Och här är orsaken till att han stoppade mig: Min vänstra framlykta var sönder. Hahaha, suck av lättnad. Han bad mig visa mitt körkort, och jag tänkte först fråga om han ville se ett finskt, ett internationellt eller ett amerikanskt körkort, men tänkte att det var bäst att inte driva med polisen (trots att han var ganska ung). Så jag drog snällt fram mitt splitternya amerikanska körkort för första gången. Han frågade hur mitt namn uttalas och om jag verkligen bor i Dellwood (addressen står på körkortet). Sen gick han till polisbilen med körkortet, och när han kom tillbaka önskade han mig en trevlig fortsättning på kvällen. Tackade och körde iväg. Senare fick jag veta av CC att jag visst kört för fort, eftersom det just hade bytt hastighet eller nåt. Men tydligen inte såå fort att han tyckte han behövde säga nåt :) Konstiga poliser de har här, CC får böter fast hon inte körde för fort, och jag får inte fast jag gjorde det. Ja, jag klagar inte.

2 comments:

  1. Intressant historia, ja, jag har måsta blåsa här 7 ggr (nästan 8) på mina 3 år ja ha haft körkort.... varför fick CC böter då? :)

    ReplyDelete
  2. Lyste, Jennica, lyste - inte "lös"!

    ReplyDelete