Saturday, April 7, 2012

Airport and the zoo

Igår var barnen lediga från skolan. Jag hade lovat köra deras grandparents till flygfältet eftersom de skulle åka till Florida för några veckor. Så jag och Ben fick byta bilar så att alla skulle få plats! Älskar att köra hans bil så det var ju hur kul som helst. Så på morgonen körde jag upp till Forest Lake med barnen för att plocka upp morföräldrarna, sedan körde vi till flygfältet och släppte av dem.

Hade planerat att ta barnen till Minnesota Zoo, så dit bar det av genast från flygfältet. Barnen var jätteduktiga! Vi såg tigrar, grizzlybjörnar, apor, stinkande vildsvin, prairie dogs, kameler, delfiner och hajar och mycket mer. Det var kul!

 Grizzlybjörnen var lite söt. Hade en sten som kudde.
 Leoparden
 Hans, hittade Ginas kusiner!
 Prairie dogsen var deras favorit!
 Kände mig stolt när James låtsas laga mat och jag frågar vad han lagar, och han svarar fisk. Sen kommer det en stereotypisk amerikansk fet mamma med ett barn som också låtsas laga mat, och han säger att han lagar korv. Go James!
Dom är ju bara för söta!

Det var en lång dag, vi kom hem vid 4-tiden, och då hade barnen somnat i bilen. De fick gå och lägga sig på soffan en stund innan det bar av till Mykennas danslektion. Väntade som vanligt där på Amy som brukar komma dit direkt efter jobbet. När lektionen var slut tog jag Mykenna med mig och så åkte vi över till restaurangen vi alltid äter på på torsdagar efter dans och beställde bord. Väntade där tills Amy kom med James och sen stack jag över parkeringsplatsen till en annan restaurang för att träffas på middag med Ida och CC. Det roligaste var när CC skulle lägga sin överblivna mat i en take away-box och jag frågar om hon behöver hjälp. Hon hinner knappt säga att hon klarar sig fint själv då hälften av spagettin ramlar på golvet och i famnen på henne. Följdes av gapskratt i ungeför 5 minuter, sen drar CC fram en ny tröja och byter om, haha. Den tjejen har koll på sig själv alltså ;)

Efter middagen så drog jag med tjejerna till Hollister, de hade ju lagt HELA AFFÄREN på minus 40 procent! Så jag hade ju helt enkelt inget val... Blev tre par nya flipflops, två par shorts och en tröja. Nöjd!

No comments:

Post a Comment