Tuesday, October 11, 2011

Classes in Chicago

På lördagsmorgonen började våra lektioner. Hade först en om teckenspråk. Läraren var en hysteriskt rolig, döv man. Vi lärde oss orden coffee och stupid bäst, för dem använde han mest xD Hans ansiktsuttryck var ovärderliga!

Mina två andra lektioner på lördagen var resume writing och american holidays. På kvällen var det en yogalektion som gällde, vilket var kul eftersom jag inte har haft yoga sedan Finland.. Saknade förstås min bästa yogapartner Julia! På andra sidan korridoren pågick dock ett indiskt bröllop, så det där med att tömma huvudet och meditera gick ju inte så bra. Blev mest fnitter och gapskratt när vi stod i någon invecklad position och yogaläraren avbryts av senaste hitlåten på högsta volym.

Senare på kvällen stack vi ut och tog bilder över högt och lågt, spelade en hel massa biljard innan vi blev utslängda från baren, snubblade över soffor och såg på när brandbilen parkerade utanför hotellet och brandmännen kom insläntrande mitt i natten. Ingen brand vad vi märkte i alla fall. Sen sov vi några timmar och på söndagen hade jag lektioner om budgetering, investering och marknadsföring, inget nytt med andra ord. Men vi hade kul i alla fall xD

Till sist hade vi alla en lektion i artexpression, där vi skulle måla Picasssoinspirerat. Först var alla förskräckta, men så fort vi satte igång var det hur kul som helst!



Nu var alla lektioner avklarade och jag fick mina 4 credits för att ha kul i Chicago ett veckoslut, hur bra är inte det?

No comments:

Post a Comment