Monday, October 17, 2011

My weekend

På fredagen åkte Eva, Bigi och jag till biografen i Oakdale och såg filmen Footloose, en nyinspelning av originalet som släpptes 1984. Den var riktigt bra. Vi hade kul. Vi tog fel biograf, så filmen började 30 min senare än på den andra biografen. Så vi vimsade omkring i foajén istället en stund. Killen som sålde pizzaslices och nachos hoppade nästan över disken för att se mina boots och killen som sålde popcorn blev så nervös att han började stamma. Just en sådan kväll jag behövde efter en lång arbetsvecka!

På lördagen gick vi hela familjen till The Apple Orchard för att välja ut våra Halloween pumpor direkt från pumpafältet. Först tappade vi dock bort oss i majslabyrinten. Den var hur stor som helst!



När vi äntligen hittade ut ur labyrinten gick vi till pumpaodlingarna och valde några pumpor som vi ska göra till Jack O'lanterns.







Sen hämtade Katja mig och vi körde ner till Minneapolis till hennes hockeyträning. Efter det hämtade vi världens bästa Jimmy John's sandwichar till middag och stack ner till Hennas lägenhet i downtown och därifrån vidare till Golden Valley för att träffa ett gäng supertrevliga amerikaner. Vi sov över hos Henna, och på söndagen gick vi ut på brunch och strosade sedan i downtown hela dagen.







Sen stekte vi plättar medan vi såg på gamla avsnitt av Sex and the City. Efter många om och men blev resultatet gott! Vi avslutade kvällen med att äta upp alla Hennas mariannegodisar och se på en thriller medan vi försökte täta fönstren för vintern, haha.

Hade en skön helg!

No comments:

Post a Comment