Monday, October 31, 2011

It's the morning of Halloween...

...and I'm already freaked out.



En tjock dimma ligger lågt och skymmer all sikt. Tre svarta skuggor glider sakta ner mot sjön. Kör vidare genom dimman när jag får syn på ett förvridet huvud i diket. Död hjort. Mitt i allt ser jag nåt röra sig i diket bredvid mig, men jag kan inte se vad det är på grund av det tjocka diset.

När jag äntligen är tryggt tillbaka i garaget och stiger ur bilen hör jag hur något gnisslar och knarrar, fram och tillbaka... Skyndar ner till nedersta våningen och hör tydliga fotspår ovanför mig, fast jag är ensam hemma.

Imagination or not, it's Halloween.

2 comments:

  1. Fy Jennica, nu skrämd du upp mig. Jag sitter hemma och e sjuk men nu vågar jag inte gå och beställa kebab i alla fall! :/ xD

    ReplyDelete
  2. Hahahaha Mima! Oj nej förlåt ;) Krya på dig!

    ReplyDelete