Friday, October 28, 2011

Progress

Halloweenfest på lördag och fram till idag hade jag ingen kostym. Stress! Finns en ofräsch halloweenbutik i Maplewood, och när vi gick dit första gången för nån månad sedan fanns det så mycket att välja mellan så att vi måste komma tomhänta därifrån och fundera lite innan vi bestämde oss.

Nån vecka senare hade jag bestämt mig för att vara en cheerleader, ville vara nåt amerikanskt när jag en gång är här. Förstås hade de inte just den kostymen då mera... Så jag kom tomhänt än en gång. Igår sprang jag in där på kvällen för att skaffa en blond peruk till en annan kostymidé jag hade, men den var alldeles förskräcklig, så nu har jag en blond Lady Gaga wig liggande i garderoben. Bestämde mig slutligen idag för att trots allt vara en cheerleader, måste bara springa in dit en fjärde gång och hämta en annan cheerleader kostym än den jag från början ville ha.

Så jag springer in där och har jätte bråttom, lite irriterad för att vara där en fjärde gång, eftersom halloweenbutikerna inte är så fräscha. Dessutom måste jag parkera bilen hur långt bort som helst eftersom parkeringsplatsen nästan var full. Från ingenstans dyker det upp en saleswoman och säger att man inte får ha kaffe i butiken. Står där med min Starbucks porslins take away-mugg och istället för att säga ursäkta ursäkta och föra den till bilen igen, som jag antagligen gjort ännu för nån vecka sen, stirrar jag på henne medan det kokar inom mig. Borrar min blick i henne och frågar om hon vill att jag går därifrån. Hon säger såklart nej, nej ma'm. (gillar när folk säger ma'm eller miss, haha) Så jag frågar vad hon vill att jag ska göra. Slutar med att hon tar hand om take away-muggen tills jag är klar. Som om jag skulle vara den typen som spiller anyway.

Och jag tog inte ens åt mig. Oj hur jag har ändrats! Ni kanske tänker nu att vad är det för bra med att vara bitchig mot personalen? Men för mig handlar det inte om det, det handlar om att våga säga vad jag tycker, stå upp för mig själv och inte ge efter hela tiden.

Anyway har jag min halloweenkostym nu och kan andas ut.

1 comment:

  1. Du är verkligen en blondin, Yankeejen: Blond peruk på ditt blonda hår?

    ReplyDelete