Tuesday, October 11, 2011

Friday in Chicago

Anlände till Chicago på fredagen vid 8pm, efter att ha åkt buss genom Minnesota, Wisconsin och Illinois med Alejandra. Vandrade längs Michigan Avenue medan vi sökte nånstans att äta middag. Jag vet inte om maten på the Noodles verkligen var god, eller om det bara smakade som världens bästa pestopasta eftersom jag suttit 8 timmar på buss och släpat armarna av mig med alla mina kassar och äntligen fick slå mig ner.

Sen hoppade vi på en taxi till hotellet. Taxichauffören tappade bort sig och begärde dessutom 20 dollar mer än taximetaren sa. Det har jag alltid undrat förresten, varför inte taxichaufförer skaffar gps? För de verkar tappa bort sig oftare än jag gör!

När vi äntligen kommit till hotellet kastade vi oss utmattade på sängen i Alejandras rum och såg på TV. När jag gick tillbaka ner till mitt rum hade både min rumskompis och våra rumsgrannar anlänt, och jag gick med dem ut för att hitta nåt att äta. Eftersom det var så sent var allt stängt, så vi spelade biljard i hotellets bar istället. Det var jätteroligt! Det var första gången jag spelade, trots att vi har biljardbord utanför mitt rum i min hostfamilj. Förstås var det ganska pinsamt just av den orsaken, så nu vet jag vad jag sysslar med på hemmakvällarna framöver. Fast jag fick faktiskt ner några bollar!

Mitt i allt dök det upp en amerikan som också ville spela. Det var bra av två orsaker: 1. han kunde reglerna, vilket inte vi kunde och 2. han hade fickorna fulla med quarters, så vi behövde inte springa och växla våra dollars hela tiden xD

Alejandra var vårt proffs.


Marina, en superkul tjej från Indianapolis. REALLY!? xD

No comments:

Post a Comment