Sunday, June 24, 2012

I jumped out of an airplane today!

Idag har jag hoppat fallskärm! Ja, vi åkte upp tiotusen feet, öppnade dörren på flygplanet och flög ut. Föll fritt i ca 40 sekunder vilket var otroligt coolt,sedan öppnades fallskärmen och vi kunde styra oss, åka runt runt och sakta dala ner mellan molnen. Otrolig känsla!
 Tur så behövde inte jag hoppa ur det här planet, såg lite rostigt ut..
 Min instruktör drog och spände och jämnade ut och klickade allt möjligt i säkert 5 minuter minst. Vill ju sitta fast ordentligt. Blev inte bättre av att han sa att jag might glida ur selen också, haha!
 Innan hoppet, intervju för videon de ska laga
 Övade hur vi skulle hoppa
 Här kommer jag, se upp!
 Landningen var otroligt mjuk, man la bara fram benen så gled man mjukt och fint ner i gräset.
 Löser upp alla selar, man satt fast bra där
 Jag och min tandempartner och instruktör efter hoppet!
Här är vi alla nöjda efter våra hopp!

No comments:

Post a Comment