Sunday, June 24, 2012

Midsummer in America

På lördagsmorgonen åkte jag med min hostfmilj för att plocka jordgubbar på jordgubbsfältet nära vår neighborhood! Det var roligt, jag har alltid velat testa på jordgubbsplockande som sommarjobb, vilket jag lyckligtvis aldrig gjort, märkte att det räckte bra med en timmes plockande.





Sen gick vi tillbaka hem och bytte om till sommarklänningarna innan vi åkte till en "svensk" by där de hade midsommarfest. Min hostfamilj kom med, Idas ena hostbarn och hostsyster och CC var också där. Vi knöt blomkransar och blev fotograferade en massa av folk som tyckte vi såg så scandinaviska ut, gissa förvåningen när de fick veta att vi faktiskt var det. Sen blev vi frågade om inte vi kan vara med i deras intåg och dans kring midsommarstången, så vi var med i deras program också! Riktigt roligt, kul att få visa hostfamiljen vad jag snackat om.







På kvällen gick vi ut med hela min hostfamilj och plockade 7 stycken blommor att lägga under kudden midsommaren till ära. Jag och Mykenna plockade blommor, Amy, Ben och jag med vinglasen i händerna medan ängarna glittrade av miljontals fireflies (eldflugor) Vackert. Det var en av många härliga stunder med min hostfamilj.

No comments:

Post a Comment