Saturday, June 16, 2012

Life is Easy

Har nyss sträckläst min bästa väns relativt nya blogg från början till slut. Märkte hur mycket jag saknar henne, har inte setts sedan jag körde henne till flygfältet i Hfors en tidig och tårfylld morgon för mer än ett år sedan. Bloggen fick mig verkligen att inse hur enkelt mitt liv som au pair i USA är. Mitt största problem just nu är att jag inte kan bestämma mig för vad jag ska köpa för mitt presentkort  på Macy's jag fick i januari på inspelningen av the Wendy Williams show i NYC. Alternativen står mellan två Michael Kors-väskor. Jobbigt.
Andra svåra problem jag får tampas med är vad jag ska använda veckans sista 20 bucks på, om det är smartare att åka på roadtrip till San Francisco eller LA först eller om pengarna bara räcker till flygbiljett, vilka skor jag eventuellt kan tänka mig lämna kvar här när kappsäcken möter sin yttersta gräns, vad jag ska ha på mig för att inte förstöra min randfria solbränna eller vilken låt jag vill ha som bakgrundsmusik till min skydiving-video... Idéer? Svårt.

Min point är, det är det här som livet kretsar kring. Vad vi ska göra på kvällen, följande dag, på veckoslutet, min sista månad. Vad jag ska shoppa och hur mycket jag ska spara, vems tur det är att köra till Uptown eller vilken bio vi ska se, vilken restaurang vi vill äta middag på idag. Allt annat har försvunnit ur min hjärna. Jag har alltid varit materialist, det förnekar jag inte, men det hade ju varit bra att hålla uppe åtminstone lite tankeverksamhet bakom pannan under mitt "leva-livet-år", särskilt när jag börjar studera dagen efter jag kommer till Finland.

Här ser ni vad som är viktigt i mitt liv som au pair i USA. Skolbussar. För de kommer jag bara se på film om två månader ;)

1 comment:

  1. Som gammal fallskärmshoppare kan jag säga att det bara finns en bakgrundsbit som duger: "I jumped into nothing"! Stenhård rock&roll!

    ReplyDelete