Tuesday, June 19, 2012

Michael Kors In My Heart

Nu har jag gjort det. Idag kära läsare har jag äntligen gjort av med mitt presentkort till Macy's som jag tjatat om i 6 månader. Michael Kors East West Top Zip Tote blev det. Gillar den verkligen, rätt storlek,  rätt längd på handtagen så att jag både kan bära den på axeln och på armen, inte något mittenfack, utan ett stort utrymme dit jag kan slänga allt, och fickor på både in- och utsidan. Är kär.

När jag kom hem flyttade jag över hela innehållet från min Longchamp jag använt hur länge som helst i ett sträck, så det var lite kul att gå igenom innehållet. Här kommer det:

1. En sjal från Express har jag alltid med mig hur hett det än är ute, för USA och luftkonditionering går väldigt bra ihop. Iskallt inomhus på vissa ställen!
2. Plånbok såklart, köpt i Stillwater i en affär som heter Fun Sisters. Gillar den affären mycket!
3. Handkrämer. Sju stycken för att vara mer bestämd. Allt från Victoria's Secret, Bath and Bodyworks och The Body Shop.
4.Handsanitizer i rosa kristallfodral. Kunde inte motstå, nytt köp för idag från Bath and Bodyworks.
5. Läppglans. 10 olika sorter. Lite överraskande, behöver jag alla tänkte jag ju då, men svaret blev ja.
6.Hårband. Om jag nångång i framtiden undrar vart alla mina hårband tagit vägen kan det vara skäl att kolla handväskan, tycks samlas där..
7. Snabb energi alltså myslistång, bra att ha om man inte hinner äta, och tuggis.
8. Vattenflaska jag fått av Amy. Har den med vart jag än går.
9. Små Longchamp påsar för iPod, speglar, plåster och diverse annat smått.
10.På bottnet av väskan hittade jag också ett halsband, en ring och en klocka. Halsbandet från Charlotte Russe, ringen från Forever 21 och klockan är en present jag fått från Florida.
11. Min Blackberry och min finska telefon. Använder den finska som alarm på morgonen men bär fortfarande omkring på den eftersom det funkar att smsa till den, vilket vissa gör.
Resten är pillerburk, pennor, lite småmynt, hårspännen, ett plektrum, en slickepinne CC kastat in där för nån vecka sen och så en massa tuggispapper, men de kastade jag bort tillsammans med gamla shoppinglistor och addresser innan jag tog bilden, haha. Och bilnycklar förstås, men de var nån annanstans...

Allt det här är det som hänger med vart jag än går, ligger liksom på bottnet av väskan, sen fylls det man behöver mer specifikt på beroende vart jag åker.

3 comments:

  1. sju handkrämer och 10 läppglans! I EN Å SAMA VÄSKA??? jennica, inga e du väl en snobb när du kommer tibaks? :O gulp.... ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahha Mima, lugn bara! Inte mer snobb än nånsin tidigare iaf ;)

      Delete