Monday, January 16, 2012

I was on TV!



Har under mina fem månader här snubblat över en morgontalkshow som snabbt blev min favorit; The Wendy Williams Show. Showen är rolig, energisk och fylld med kändisskvaller. Den spelas in i New York, så jag bestämde mig för att försöka få biljetter till en inspelning när vi ju ändå skulle vara i NYC. Och jag fick biljetter! Så en morgon hoppade vi i taxin med Uggsen på fötterna och högklackade i väskan och styrde mot inspelningsstudion.

Isaac Mizrahi, bl.a domare i Project Runway, var huvudgästen i showen. När vi kom in i studion stod det en kvinna innanför dörren som kollade allas outfits från topp till tå och valde ut kanske en tredjedel som skulle gå in i ett skilt rum för att fotograferas en och en, så att Isaac Mizrahi kunde välja ut sina tre favoriter till en liten fashionshow under programmets gång. Jag var en av dem som fick äran att ställa sig i fotograferingskön. När jag stod och väntade på min tur att bli fotograferad var jag inte alls säker på att jag ens ville vara med på hela grejen, men jag gick och fotograferades i alla fall. Så efter en stund, efter att alla fotograferats ropar de upp mitt namn och jag tänker att vad f*n ska jag göra nu då, varför blev just jag vald, jag som hade mina nya högklackade skor på mig för första gången och ville inte falla på näsan i direktsänd TV som sänds över hela USA. Men jag hade ju inget annat val än att bli smickrad över att ha blivit utvald av Isaac Mizrahi. Det tog inte länge så var jag 100 procent på att vara med. Och tur det, för det var urkul!

Vi var alltså tre stycken, en tjej och en kille och jag. Först skulle vi skriva under ett kontrakt, sen fick vi backstagepass och gick igenom hela studion och träffade en massa människor som jobbade med showen. Sen satte vid ner oss i ett konferensrum för att få direktiv om hur det hela skulle fungera, blev kollade av sminkösen och sedan fick vi mikrofoner fastsatta på oss (ni vet såna där fyrkantiga små lådor som sätts fast under kläderna på ryggen och dras fram under håret och sedan fastspänns själva mikrofonen vid kläderna eller halsbandet eller nåt). Vi kände oss lite som riktiga glamourösa skådespelare där ett tag, haha.

Medan vi höll på med allt detta hade de redan släppt in resten av publiken till inspelningstudion, så min familj satt redan ungefär i mitten. Just innan showen började fick vi gå och ta våra platser i publiken också. De ordnade en stol åt mig på första raden, så att jag enkelt och snabbt kunde gå backstage under en reklampaus innan det blev vår tur. Så jag satt ensam längst fram, men det gjorde inget.

Efter halva showen ungefär kom de och hämtade oss tre och ledde oss backstage där våra mikrofoner kollades en sista gång och vi alla mer eller mindre flockades kring spegeln med Isaac. Så var det dags. Vi kunde se själva showen genom monitorn medan vi väntade på att vi en och en skulle gå ut på den lilla catwalken och fram till guldstjärnan längst fram. Vi blev peppade av en jättetrevlig man som verkligen gjorde så att vi inte var nervösa alls. Så mitt i allt gav han order åt mig att köra och ut steg jag på catwalken. Och jag snubblade inte. Höll inte ens på att snubbla. Så där stod jag medan självaste Isaac Mizrahi kommenterade min outfit. Det var roligt! Verkligen oväntat men otroligt kul! Till sist gick vi alla tillbaka upp på catwalken tillsammans med Wendy och Isaac och vi fick veta att vi alla tre hade fått varsitt presentkort till Macy's på 200 dollar! Det var ju en lite rolig överraskning.


Sitter på första raden i min nya faux fur väst och mina Vera Wang skor. Hihi.

Jaa, vad kan man säga, livet är fullt av överraskningar. Så pappa, det gör inte så mycket nu mera att jag inte fick vara med i dina artiklar om MOA och Minnesota Wild i HBL,  direktsänd national TV in America duger minst lika bra!

Nu är mitt enda problem vad jag ska köpa från Macy's. Vill köpa nåt fint som jag sen kan komma ihåg att just det här köpte jag för att Isaac Mizrahi tycker att jag hade en av de bästa outfitsen på The Wendy Williams Show, hahaha! Idéer?

PS. Skickar gärna skannade autografer åt dem som vill, hahahaha!

No comments:

Post a Comment