Tuesday, January 24, 2012

Smoothies at the mall

Tisdag. Inget nytt under himlen, på förmiddagen åkte CC och jag till Rosedale mall på vår vanliga tisdagsshopping. Vi båda köpte varsitt par sommarsandaler men det var det. Vi köpte inget från Victoria's Secret, inte ens från Hollister. Istället satt vi oss ner och tog varsin smoothie. Och gjorde bort oss lite också, men det är en annan historia.

Efter några timmar åkte vi tillbaka och jag körde ett snabbt varv hem innan jag åkte vidare till en enorm arts and crafts-butik och köpte material till min scrapbook jag ska börja jobba på. Spenderade över en timme med att välja ut album, papper och klistermärken, gick gång upp och gång ner och det fanns bara mer och mer att välja på, det var helt galet. Till sist kom jag ut i alla fall och killen i kassan gillade min accent, haha. Han kanske kände sig tvingad att ge någon sorts komplimang eftersom jag shoppade för så mycket, haha! När jag kom hem började jag välja ut lite bilder till scrapbooken, men det var ju svårare än jag trodde. Hur ska man välja ut de bästa bilderna när man har hundra bra och man vill ha alla med?

Det här är vad jag ska komma igång med, sen får jag springa tillbaka när jag vet bättre vad jag behöver.

På kvällen åkte jag surprise surprise över till Ida och vi körde ner till Bierstube på Open Mic (jag vet, ni läser inte om nåt annat här på bloggen mera, men det är ju det som händer hela tiden, haha!). CC kom lite senare efter att hennes collegekurs var slut. Vi skrattade så mycket så jag fick sjukt i magen, drack en massa och letade igenom alla våra mynt för att CC samlar på quarters från alla stater. Stället var tommare än vanligt och de som sjöng var lite äldre, men vissa av dem var riktigt bra i alla fall!

Ida har säkerhetsavstånd, hahaha!

No comments:

Post a Comment