Sunday, January 22, 2012

WBL Bierstube!

Så kom lördagkvällen och jag hoppade i bilen för att träffa Ida och CC på Caribou på lite kaffe innan vi skulle vidare på middag och livemusik. Satt där vid brasan någon timme med våra kaffen och smoothies och snackade om Idas bok hon ska skriva! Heja Ida!

Sen stack vi vidare till Bierstube i White Bear Lake, där vi inte varit förut. Tisdagkvällar brukar vi ju åka in till en Bierstube i Oakdale för Open Mic-kvällar, vilka jag bloggat om tidigare. Det här var samma kedjas pub men på ett annat ställe, och de som uppträdde ikväll fick inte sjunga några covers. Slog oss ner vid bordet närmast scenen och beställde vår middag. På ett ställe där de har kanske två vegetariska rätter var det inte så enkelt att hitta nåt bra, men med lite kreativitet funkade det bra till sist. Till Bierstube skulle jag aldrig åka bara för att äta middag, för deras mat är inte så god. Men det är det härligaste stället som finns när de har sina Open Mic-kvällar. Man kan sitta där hur länge som helst och bara lyssna på alla otroligt begåvade människor och njuta av den härliga stämningen som råder varenda gång.





De började uppträda vid 8 och alla var helt sjukt bra! Några av dem hade vi sett sjunga förut i Oakdale, men några var nya. En kille vi inte sett förut sjöng sina egna låtar, han var helt jättebra! Man såg på honom att han verkligen njuter av vad han gör, och det är så roligt att se sådana människor uppträda. När han hade uppträtt klart kom han till vårt bord och pratade lite, och berättade bland annat att han åker till Europa i februari för att spela lite där.

Vi började ta oss hemåt vid 11-tiden, och när vi går till våra bilar ser vi killen komma utspringande och skämtar lite om att han kommer springande efter oss. Ida och CC hoppar i CCs bil och kör iväg medan jag backar ut min egen bil. Håller just på att köra iväg då killen hoppar fram mellan bilarna och öppnar passagerardörren. Han ger tre exemplar av sin egen cd-skiva åt mig, en åt oss alla, haha! Och visitkort också. Så jag kommer hem och kollar upp honom på Youtube, lyssna här: Crow by Joel Kachel. Vi hade ju ingen aning om att killen har "official music videos" på youtube xD

Nu ska jag göra mig i ordning för min au pair-meeting. Ida och CC kommer här via om en timme ungefär så åker vi tillsammans till meetingen då vi ska åka snowtubes.



No comments:

Post a Comment