Tuesday, January 17, 2012

The Lion King



Fick ju som sagt en biljett till The Lion King teatern i julklapp, och söndagen var dagen då vår show gick.
Som varje söndag tar jag sovmorgon medan min hostfamilj åker till kyrkan på  barnens Sunday school. Steg upp i tid för att möta dem på vår favoritrestaurang för frukost efter kyrkan.

Vid 4-tiden kom Mary Jo och Bob (grandma och grandpa) hit och sedan körde vi alla ner till Minneapolis för att gå på middag på en lite finare restaurang innan teatern. Maten var helt suverän och jag beställde till och med ett glas vin, haha. Tydligen ser jag äldre ut än förra gången jag försökte mig på samma sak.

Så gick vi över till teatern, slog oss ner på våra platser på main floor och njöt av showen. Jag överdriver inte när jag säger att det här är en av den bästa  teatern/musikalen jag nånsin sett. Kostymerna vart helt otroliga och kreativa och alla skådespelare var jättebra, både på att sjunga och att skådespela. Vi bara satt där och gapade av häpnad, skrattade och torkade lite tårar. Och skrattade igen.










Så nu går James omkring och sjunger Hakuna Potada hela tiden, hahahaha, och Mykenna citerar pjäsen så ofta hon hinner, t.ex "Do you mean there's a bunch of royal dead guys watching over us?" Och sen skrattar hon gott i några minuter.

No comments:

Post a Comment