Tuesday, January 17, 2012

My week after NYC

Fast bloggen har stått stilla efter NYC betyder det inte att jag också gjort det. Sedan jag kom hem har vi haft lite middagar, bl.a med CC, Oskar och Philip på Washington Square. CC och jag kom till restaurangen först och anmälde oss. När Oskar och Philip kommer in lite senare berättar de att servitören frågat om de är med "the short people". Ursäkta mig, jag hade faktiskt stövletter med klack på. Men vi hade en kul, avslappnad kväll och servitören var väldigt trevlig trots att vi råddade med hans system, haha. Efteråt åkte vi hem till mig på filmkväll, dit också Ida kom lite senare. Var skönt att ha en kväll bara med oss svenskar, tänkte jag ända tills jag kom ihåg att vi ju inte alla var svenskar, haha. Det är inte lätt när det är svårt... Kunde inte komma överens om någon film så vi kollade på några avsnitt av TV-serien Raising Hope istället. Efter att de andra stuckit såg CC och jag vår chans och lade på Friends with Benefits som vi båda längtat efter att se. Och den var bra. Kanske till och med en favorit.

Följande dag åkte vi några stycken på snowtubing. Det var roligt, men man fick bara åka ner två i gången vilket var lite tråkigt...

Eva och jag!

Upptäckte att Minnetonka boots inte är stövlarna att ha på sig i snö. Inte ens i låtsassnö. Såg lite roligt ut med backarna fulla av snö, men så fort man vände sig om såg man bara den bruna marken.

På måndagen åkte Amy och jag på yoga i Stillwater. Min första amerikanska yogalektion var inte riktigt som hemma, men det var roligt att få göra det igen efter en så lång paus jag haft nu sedan jag kom hit. Sen kom vi båda avslappnade hem där middagen står färdig på bordet och the Bachelor färdigt att slås på. Perfekt, tack Ben.

Följande dag tog jag CC första gången till Rosedale mall, och vi kom på en alldeles utmärkt plan för våra lediga tisdagar (eller mina lediga tisdagar och CCs timmar off varje dag): Shoppingdag. Vilket i och för sig inte skiljer sig jättemycket från mina tidigare tisdagsrutiner, haha. Men vi ska i alla fall försöka träffas varje tisdag på dagen och hitta på nåt kul. Shoppa, luncha, vad som helst.

På fredag åkte vi vårt gäng på bion Joyful Noise med Queen Latifah och Dolly Parton. Den var riktigt bra! Mycket skratt men också lite tårar, precis som det ska vara. Och jag fick äntligen vad jag längtat efter omänskligt länge; peanutbutter M&M's! Mmmmm, jag kanske inte hoppar av glädje av peanutbutter annars, men i M&M's är det verkligen sjukt gott.


Marthin Luther King-dagen åkte Amy och jag med barnen till Minnesota Zoo. Gillar det zoot, vi såg t.ex tre grizzlybjörnar sova ide, pingviner matas med fisk, flamingon, stinkande vildsvin och hajar. För att inte tala om enorma sjöstjärnor och sjöhästar. Och leoparder och en tiger och apor. Och något konstigt som jag inte visste vad det var.

En kväll gick också CC, Ida och jag på kaffe. Vi träffades på Caribou, men de stängde redan kl9 så vi förflyttade oss snabbt till McDonald's, haha. Men inget fel på den mocha frappuccinon alls. Medan vi satt där i våra ytterkläder och frös såg vi hur människorna en efter en kom in i typ inga kläder alls. En kille traskade in i t-skjorta trots kylan ute och då höll jag på att dö lite av kyla trots min nya fina dunjacka beställd i New York, delivered to my doorstep. Hahaha! Life is easy.

No comments:

Post a Comment