Thursday, January 26, 2012

6 months and one day

Igår var det min 6-månader-i-USA-dag. Jag förstår inte hur fort tiden har gått. Kommer ihåg mitt första inlägg här på bloggen som började med ungefär "för 17 dagar sedan stod jag hemma i hallen och...". Då tyckte jag att jag varit här länge. På 17 dagar hade det hänt så mycket att det kändes som en månad ungefär. Nu har jag varit här i 6 månader och det känns verkligen inte så. Tiden bara flyger förbi och jag blir till och med lite ledsen när jag vet att jag bara har hälften av mitt år kvar.

Under mitt amerikanska halvår har jag gjort en massa, känns det som. Jag har bott på campus, studerat 4 credits åt mig, varit i Chicago, blivit kär i min Blackberry, gjort Trick or Treating, gått på collegefester, varit i Florida, åkt igenom hela Wisconsin, firat amerikansk jul, gått på 3 amerikansk fotboll-matcher, haft min första Thanksgiving, gått på några väldigt amerikanska dater, varit i New York TVÅ gånger, lagat hundratals peanutbutter-jelly smörgåsar, varit på en baseballmatch, träffat en massa härliga människor, både amerikaner och andra, varit med i en TV-show, överanvänt mitt amerikanska bankkonto, gått på två hockeymatcher och en MASSA mer.

Ser fram emot min andra hälft av det bästa året i mitt liv! I planerna just nu ligger det i alla fall en roadtrip till Mount Rushmore i South Dakota (presidenthuvudena i berget), en resa till Californien (eller två), ett veckoslut i Chicago över St Patrick's Day, kanske Florida igen, och hur mycket annat som helst!

Nu ska jag gå och njuta av första dagen av resten av mitt år, ha det bra!

3 comments:

  1. Och gora en till resa till Chicago och halsa pa mig :)

    ReplyDelete
  2. Jaa det har du rätt i, hur kunde jag glömma det! Nu är det där i alla fall :)

    ReplyDelete
  3. Oj vaad, har du verkligen varit där ett halvt år redan? :) Tiden går verkligen fort :)

    ReplyDelete