Thursday, February 2, 2012

I scream, you scream, we all scream for ice cream!

Glass. Det gillar jag och det hade CC, Ida och jag på söndagen. En glassdag. Varning följer för känsliga, hälsosamma läsare; japp, det enda jag åt på söndagen var glass. Morgonmål, lunch och middag.

Morgonmål på Mall of America. Fick äntligen min proteinshake! Gjord på bär, proteinpulver, frozen yoghurt och äppeljuice. Så inte glassglass, men ändå.

Lunch fortfarande på MOA. CCs och Idas favoritglass på MOA som jag ännu inte hade smakat på. Man gör sin portion själv, börjar med att ta så mycket glass av olika smaker man vill ha, fortsätter med att ösa på godis, choklad, kexsmulor, nötter, bär, frukt, ja allting! Och sen toppar man med olika smakers såser. Man kan välja hur mycket som helst eller så lite man vill. Lite av allting (haha som jag gjorde) eller sina några favoriter. Sen betalar man enligt vikten på hela härligheten.
Det visade sig vara en konst att få till det vettigt. Men jag har inget emot att öva varje veckoslut, haha!

Och sist men inte minst, middag på Ben & Jerry's! Vi hade en överraskningsfest åt en tjej som fyllde år. Vi gömde oss bakom disken och hoppade upp och skrek SURPRIIISE när hon kom in. Hon blev så rörd att hon började gråta. Vi lagade t-skjortor, vaniljglass och våra egna våfflor som vi fick fylla med två sorters Ben & Jerry's-glass och M&Ms och chokladsås. Jättegott!

CC, jag, Ida, Eva och födelsedagsbarnet Jana

Gjorde min egen våffelstrut!

Alla!
Happy Birthday Jana 20!


2 comments:

  1. Man märker att det måste vara tre blonda för att äta glass hela dagen! Dumhet i blondhetskubik (D=b3)? :-)

    ReplyDelete