Saturday, February 11, 2012

Low key

På onsdagen kom Amy tillbaka från NYC där hon varit på jobbresa, så vi träffades alla på en restaurang för middag. Hon hade med sig en massa presenter åt barnen, (som hon alltid har efter jobbresor) och jag fick också ett härligt doftande body butter.

Följande dag hade jag en helt vanlig jobbdag, gjorde barnen redo för skolan, körde dem dit och hämtade hem dem, lagade peanutbutter & jelly till lunch åt dem och lade båda för att sova. Sen körde jag dem till Mykennas dansträning dit mina hostföräldrar kommer direkt efter jobbet. Sen gick vi i vanlig ordning ut och  åt till vårt torsdagsställe. Alltid då och då kommer någon av min hostfamiljs vänner med, så nu var det vi och en annan familj som gick. Vi lade barnen vid ett bord och satt själva vid ett annat. Skönt!

På fredag tänkte Ida, CC och jag hitta på nåt lugnt att göra, så vi gick ut på middag och på bion The Vow efteråt. Myskväll.

Idag vaknade jag av ett sms från min hostmom som frågade om jag vill komma med på Sky Zone, en trampolinpark, så jag gjorde mig klar och åkte med. Oj oj oj, det var ju workout! Hoppade på enorma trampoliner en timme i ett sträck. Golvet gungade under mig när vi var klara.



Ikväll blir det nog också riktigt low key, kommer åka till CC med alla mina foton jag framkallade för att äntligen börja på min scrapbook. Ida kommer också, hoppas hon får med sig några av sina scrapbookredskap. Skippar Cheesecake Factory med några andra och packar med mig saxen alltså, haha. Blir mysveckoslut ser det ut som!

Den här veckan har jag umgåtts mer med min hostfamilj än på länge som ni ser, känns roligt som omväxling. Inte ändå så roligt att jag skulle tycka det är onödigt att Amy och Ben skaffade barnvakt tills ikväll eftersom de också ska nånstans ikväll. Nån måtta får det vara, och jag flyr gärna till CC!

No comments:

Post a Comment