Monday, February 6, 2012

Super Bowl XLVI!

Vad är mer amerikanskt än Super Bowl? Jag vet inte. Igår på söndagen gällde det, Super Bowl Sunday! CC och jag fixade till en quacamole på 10 avocadon som vi tog med oss, sen körde vi över till Ida som körde oss alla tre till Minneapolis där vi kollade på Super Bowl hemma hos en kille med ungefär 11 andra. New York Giants och New England Patriots var lagen som spelade, och förstås vann the Giants!! Visserligen i den sista minuten, men det var det som gjorde det så spännande också. Sista touchdownen var den roligaste jag sett hittills. Annors var spelet lite tråkigt, inte så många touchdowns alls och det tog kortare tid än beräknat. Super Bowl är förresten det största reklamevenemanget under hela året! En reklamsnutt på några tiotals sekunder kostar lätt 3.5 miljoner dollar!



På lördagen åkte vi till Max i Dinkeytown på fest, och jag rockade beerpongen hårt. Innan vi åkte till honom gick vi på en lite finare restaurang i downtown Minneapolis där de hade mexikansk mat. Parkeringshuset var proppfullt, så jag hamnade köra upp ända på taket. Utsikten var helt fantastisk med alla ljus över Minneapolis.





På fredagen hade vi en skön avslappnad kväll med CC och Ida på en restaurang här nära.

No comments:

Post a Comment