Saturday, February 4, 2012

What I love about America, Part Three

De flesta butikers returnpolicy är helt suverän!
Ett exempel: Köpte mina Minnetonka boots på Macy's i september och var inte riktigt säker på vilken storlek jag ville ha. Försäljarskan säger att jag kan köpa ett av paren nu, och sen om jag ändå vill ha den andra storleken har jag tid ända till efter julen att komma och byta dem. 4 månader! Såklart köpte jag ju fel storlek, märkte jag efter att jag gått med dem utomhus i  två dagar. Så jag förde dem tillbaka till Macy's och fick det andra paret med hem. Fantastiskt!

Till och med H&M har en alldeles lysande returnpolicy. Köpte en kjol där en vecka innan Halloween som jag hade tänkt använda till min Halloweenkostym, men som jag aldrig gjorde. Hade den liggande i garderoben i någon månad när jag bestämde mig för att föra den tillbaka tillsammans med en annan kjol jag köpt. Hade kvitto bara för kjolen jag köpt en vecka innan. Men det gjorde tydligen ingenting, fick ändå full ersättning för kjolen jag haft en månad utan kvitto, utan att de ens frågade nåt.

Target och flera andra butiker har 90 dagars returrätt, här snackas det inget om 14 dagar som i Finland. Hollister-kläder får man byta i vilken Hollister-butik som helst i hela världen, oberoende var du köpt dem. Och hör här: om du på bland annat Hollister köpt nåt, och samma produkt inom 14 dagar läggs på rea, får du skillnaden betalad tillbaka!

Ja, vad gör inte amerikaner för att slippa bli stämda.

2 comments:

  1. Åh herreminjee. Shoppingens paradis! :)

    ReplyDelete
  2. Hahaha exakt, jag brukar i alla fall utnyttja det ;)

    ReplyDelete